Zwart horloge .... Wie nog meer?

:smiley:

En deze

Titanium zwart maken, is dat niet erg zonde van het Titanium?
Vindt zwarte horloges wel erg gaaf. Ik was op zoek naar een dlc versie van de Orient King Diver reissue maar ben toch voor de Longines Legend Diver gegaan.

Waarom zonde? :slight_smile:

hij is absoluut gaaf, maar van het Titanium zie je niets meer. Met een stalen versie zou ik het minder zonde vinden, ik beoel maar dat je ook geen massief gouden horloge gaat coaten.

De Citizen blijft mooi. En perfecte band erop zo!

G-Shock gw4000. Heerlijke klok :slight_smile:

Edit. Tiepvautje

jantje.vlaam Schreef:

hij is absoluut gaaf, maar van het Titanium zie je
niets meer. Met een stalen versie zou ik het
minder zonde vinden, ik beoel maar dat je ook geen
massief gouden horloge gaat coaten.

Massief goud is net effe anders dan titanium :slight_smile:
Ik heb nog een stalen uitvoering maar die draagt mijn vrouw!

2 x zwart (als basis) hier.

Ik had ooit een zwart horloge… maar die heeft mijn tienerjaren niet overleefd…
wat het coaten betreft… ik lees daar veel zin, maar vooral onzin over… ik zag het vandeweek ook ergens op een site van een fabrikant staan… PVD coated…

en dan denk ik… Ok… PVD coated?.. NOU EN?. PVD staat voor Physical Vapour Deposition… dat is alleen maar de methode van aanbrengen… een andere methode is CVD, hetgeen staat voor Chemical Vapour Deposition… maar dat verteld NIETS over het materiaal wat wordt opgebracht…

Ik ben nog altijd zoekende naar een adresje wat mijn Seiko kan Coaten, ik wil er een TiAlN coating op hebben… Titanium Aluminium Nitride… een blauwpaarse laag, die bij Frezen veel wordt toegepast…om het slijtvast te maken, en het oppervlak tevens glad te maken zodat de spanen makkelijker afglijden… TiN ofwel Titanium Nitride is een goudkleurige coating met vergelijkbare eigenschappen…

't zou prettig zijn als ze erbij vertellen WAT er op je kastje wordt gedampt… ze vertellen tenslotte ook vaak WELKE kwaliteit RVS gebruikt wordt… (vaak 316 )

Black is Beautiful…:smiley:

Explore Jan Jansen

Groet Jan

In het echt zwarter dan hier op de foto lijkt.

http://nl.picturepush.com/public/11490710

Dit is mijn black watch.

Mijn daily beater, de linkse

Explore Kurt Longin

Ik heb een cerakote coating gedaan door MCWW je zou eens kunnen googlen wat hij allemaal voor coatings doet en wat het kost.

Deze 2, met excuses voor de slechte ipad foto , eentje is toe aan een nieuwe batterij…

:}

Voor de MeisterSinger natuurlijk :smiley:

enkele zwarte uit mijn collectie:

Mijn eerste echt zwarte klok…tot ik hem aan mijn vrouw doneerde…
Ik moet toegeven dat hij haar veel beter staat dan mij…

Overigens, hier geshowd om MIJN pols :smiley:

Dick

bnootens Schreef:

Deze 2, met excuses voor de slechte ipad foto ,
eentje is toe aan een nieuwe batterij…

http://i589.photobucket.com/albums/ss340/broesn/24
51b315fd5a455a276378ac02efd030_zpse7d45f7b.jpg

Die Breitling is cool, Broes! (tu)

Gr. Glenn

Glenn,
Bedankt, welke bedoel je juist ?
Die met breitling wijzerplaat is eigenlijk een dpw met gerestaureerde pluton wijzerplaat, de andere is, denk ik, een echte breitling besteld door of voor een italiaans luchtmacht onderdeel…
Mvg
Broes