Zwart kiezeltje: de Pebble

Pebble

Gadgets: leuk of helemaal niks.
De Pebble die vanmiddag arriveerde valt naar mijn mening in de categorie “leuk”, helemaal omdat deze
tweedehands-nieuw-in-doos is. En dus betaalbaar was voor zo’n stukje plastic.
Bij het uitpakken verschijnt een klein, licht plastic stofmagneetje op een simpel rubberen bandje.
Met een kabeltje om op te laden en een manual die alleen verwijst naar het Internet.
Wel een stevig kartonnen doosje, zonder scheuren.
Over de Pebble is hier op het Forum al meer geschreven, dus het hele verhaal over Kickstarter en Bluetooth en
Android en IOS kan ik mooi achterwege laten.
En dus alleen wat fotoos, dat viel nog best tegen op deze hoosbuimiddag.

Doosje met inhoud: zwart plastic, stof en een sticker

Aan de pols:

Samen met de andere arrival: de Lip Mach2000:

En dan een van de leukigheden: een paar verschillende “wijzerplaten”.

't valt me op dat het glas van de Pebble nogal wat spanning heeft… te zien aan de regenboogkleurtjes… verder ziet ie er best leuk uit…
maar… als ik eerlijk ben… die LIP is toch wel vele malen meer naar mijn smaak… :slight_smile:

zo’n Smartwatch kan best een leuk gadget zijn… ben benieuwd naar je verdere ervaringen met de “Kiezel”… :slight_smile:

Weer heel bijzondere aanwinsten.
Is rechthoekig de nieuwste mode?

Arie Kabaalstra Schreef:

't valt me op dat het glas van de Pebble nogal wat
spanning heeft… te zien aan de
regenboogkleurtjes… verder ziet ie er best leuk
uit…
maar… als ik eerlijk ben… die LIP is toch wel
vele malen meer naar mijn smaak… :slight_smile:

zo’n Smartwatch kan best een leuk gadget zijn…
ben benieuwd naar je verdere ervaringen met de
"Kiezel"… :slight_smile:

Mijn beste,

Idem dito…!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Die regenboogkleuren zag ik pas op de fotoos, wat dat betreft is zo’n camera genadeloos.
Hij heeft ook een wekfunctie, maar alleen trilalarm: je moet hem dus omhouden anders word je niet wakker.
Via Bluetooth kan ik allerhande apps binnenhalen en ook pushberichten van de iPhone doorzetten. En het geluid van de muziek op de iPhone kan je harder en zachter zetten met het klokje.
Allemaal tamelijk nutteloos: als iemand belt hoor ik dat wel, alhoewel: trilalarm op de pols als de telefoon in vergaderstand in de jaszak zit… moet ik eens uitpluizen.
Toys for Boys dus, en ik vind het strakke design ook wel gaaf.

De LIP is natuurlijk iets heel anders. Da’s design.
Die LIP vind je ook hier
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,2597372

grootmokum Schreef:

Via Bluetooth kan ik allerhande apps binnenhalen
en ook pushberichten van de iPhone doorzetten. En
het geluid van de muziek op de iPhone kan je
harder en zachter zetten met het klokje.
Allemaal tamelijk nutteloos: als iemand belt hoor
ik dat wel, alhoewel: trilalarm op de pols als de
telefoon in vergaderstand in de jaszak zit…
moet ik eens uitpluizen.
Toys for Boys dus, en ik vind het strakke design
ook wel gaaf.

Precies, is maar hoe belangrijk je het wilt vinden. Geluid van je muziek kan ook gewoon op je telefoon aangepast worden :sunglasses:

De LIP is natuurlijk iets heel anders. Da’s
design.

Die LIP mag er ook wezen.

Proficiat met je aanwinsten!

Trouwens regenboogkleurtjes kunnen ook ontstaan doordat
er verschillende laagjes op elkaar liggen,
niet alleen door spanning.
die laagjes kunnen bewust zijn aangebracht maar ook ontstaan door het in model persen van het kunststof of glas
Ik meen dat de vroege “Smart” ( auto ) een gebogen glazen dak had die spontaan kon scheuren omdat die laagjes als een soort bi-metaal werkten en ieder een afzonderlijke uitzetting vertoonden.

Materiaalkundecolleges had ik dik 40 jaar geleden, daar weet ik niks meer van.
En de enige Smarts toen dat waren we zelf.
Ik kan evenwel zomaar verwachten dat onze forummateriaaldeskundige hier meer van weet.

Ja Mooi(tu)

Het wachten is op een horloge met een display
waar je verschillende beroemde modellen en classics
op kan weergeven.
Er is al wel een app voor smartphones met div Rollies en Omgees e.d.

Grt.

drex Schreef:

Ja Mooi(tu)

waar je verschillende beroemde modellen en
classics
op kan weergeven.
Er is al wel een app voor smartphones met div
Rollies en Omgees e.d.

ook apps voor smartwarches zijn er om wijzerplaten te ontwerpen. zie die sistem51 wijzerplaat op wilseiko’s samsung gear. als men dat echter commercieel gaat doen, zullen er misschien koppen gaan rollen.

grootmokum Schreef:

Materiaalkundecolleges had ik dik 40 jaar geleden,
daar weet ik niks meer van.
En de enige Smarts toen dat waren we zelf.
Ik kan evenwel zomaar verwachten dat onze
forummateriaaldeskundige hier meer van weet.

Niet dat ik me als “forummateriaaldeskundige”(3 keer woordwaarde) wil profileren… maar ik doe een poging…

die Regenboogjes worden veroorzaakt door polarisatie van het licht, verschillende spanningen geven verschillende polarisatie… dit is een vrij algemeen gegeven bij Spuitgegoten kunststoffen… en het wordt veroorzaakt door de afkoeling in de mal…
op zich niet ernstig. maar het moet niet te veel worden…

Leuk proefje… heb je, of ken je iemad die ofwel 2 Polaroid zonnebrillen heeft, of 2 Polarisatiefilters… hou dan een willekeurige stukje transparante kunststof ( CD doosje, of een doosje van een Cassettebandje :slight_smile: ) er tussenin… ofwel licht door een polarisatiefilter, dan door de kunststof en door een tweede polarisatiefilter laten vallen… je moet de filters zo draaien dat er geen licht meer doorvalt… en dan het kunststof ertussen schuiven… Regenbogen in overvloed…

(Polarisatiefilters polariseren het licht in één bepaalde richting… zet je 2 filters haaks op elkaar… dan komt er nagenoeg geen licht meer door… behalve waar de polarisatierichting wordt verstoord in het kunststof…,op de plekken waar de grootste spanningen zitten…

In het verleden is dit ook toegepast bij onderzoeken naar spanningen in bouwwerken… men vroeg zich af of die bogen, zoals ze voorkomen in kerken zoals de Notre Dame in Parijs alleen voor de sier waren. .of ook daadwerkelijk nut hadden…

Men heeft toen in een laboratorium een model van de doorsnede van de Notre Dame uit een plaat kunststof gezaagd, en daar met gewichtjes de kracht van een storm op gesimuleerd, vervolgens een polarisatiefilter ervoor, en erachter… en de spanningen werden zichtbaar… bij nader onderzoek bleek dat waar in de kunststof plaat de grootste spanningen zaten, er in de kerk ook scheuren in de muren zaten… conclusie… 't was zeker geen sier…

Bij de Pebble heeft men denk ik gepoogd om het glas wat dik te maken … zodat het horloge tegen een stootje kan… gevolg hiervan is dat het spuitgieten als gevolg heeft dat de boel niet echt gelijkmatig af kon koelen… met die spanningen als gevolg…

drex Schreef:

Ja Mooi(tu)

waar je verschillende beroemde modellen en
classics
op kan weergeven.
Er is al wel een app voor smartphones met div
Rollies en Omgees e.d.

Grt.

Daar hoeven we niet meer op te wachten, die zijn er al zoals bijv de Samsung Gear. Het enige dat daarmee nog niet is gelukt -en daar raakt TS mijn achilleshiel met zijn startpost- is een tekstklok. Die zou ik ook graag op m’n Gear willen!

WilSeiko Schreef:
---------------------------------------------------- is een tekstklok.

Die zou ik ook graag op m’n Gear willen!

wat bedoel je met testklok?

marnix.moed Schreef:

WilSeiko Schreef:

– is een tekstklok.

teKstklok :#

marnix.moed Schreef:

WilSeiko Schreef:

– is een tekstklok.

Er staat tekstklok Marnix.
Dus “Twaalf uur veertien” of zoiets.
Voor de Pebble is er iig een Engelse variant mogelijk…

Dit dus:

Wrijf het er maar in
X(

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:

WilSeiko Schreef:

– is een tekstklok.

teKstklok :#

toch maar n ipad ofzo nemen. behalve typen is ook lezen op zo n klein schermpje n ramp. laten we t daar maar op houden :+

maar nu je t zegt, mn omate heeft zo iets ook niet. wel v die bolletjes, streepje, etc. maar geen tekstklokje. blijlbaar weinig vraag naar…

anders was er wel n app van :sunglasses:

WilSeiko Schreef:

Wrijf het er maar in
X(

grootmokum Schreef:

WilSeiko Schreef:

Wrijf het er maar in
X(

http://i2.photobucket.com/albums/y42/grootmokum/Ho
rloges/Pebble/Pebble5a800x600_zps687198cc.jpg

Zooo hey, das nog es een smartwatch. Lijkt zowat op KITT man!

Bestaat meneer grootmokum wel, of praten we nu met een horloge :wink: