Zwart laten coaten horlogekast?

Weet iemand waar ik een horlogekast (van een bell-matic) zwart kan laten coaten?

Alvast bedankt voor de informatie.

MVG Ruurt

Goedendag Ruurt.

Ik weet niet uit welke regio u komt,maar het beste waar u dan naar kan zoeken is een bedrijf dat poedercoatings aanbrengt. Of de goedkoopste manier een 2Kspuitlak op RAL kleur laten maken.Het kleinste wat ik ooit heb laten poedercoaten was 35,- waren een 10 tal m8 bouten,en het grootste was een motorblokje van een scooter dat was 70,-
Spuitlak kant en klaar kost 10,- a 15,- en vaak laten maken 2,50 a 5,- duurder.

M.V.G. Andre

Heb vandaag contact gehad met de firma Ionbond te Venlo.
zij kunnen PVD coaten, slijtvast en maar enkele microns dik.
Je moet het te coaten object aanleveren met een niet oxideerbare laag.
RVS en goud is dus prima, anders moet je eerst met iets anders laten coaten.
Een horlogekast laten coaten is iets van 35 euro maar minimumafname is 115 euro ex. BTW.
Ze sturen me nog een prijslijst.

Iemand een idee welk materiaal de kast van m’n Seiko Bell-Matic 4006-6031 is?

Waaw, ik vind 35 euro wel meevallen voor een kast, hou je ons op de hoogte van hoe het verder loopt…

Misschien kun je een oproepje doen om wat kasten (en bezels/crowns) te verzamelen om aan die 115 euro te geraken.

Ik heb nu niet direct eentje liggen maar ik vind zwarte pvd horloges wel knap (Lum-tec M19, Sinn 656S) maar vind die wat duur dus was aan het overwegen om zelf een hommage te laten bouwen…incl pvd dus…

Weet jij wat voor coating dat dan sou zijn ? Blijkbaar zijn er verschillen in qualiteit ? (volgens dit berichtje is bvb pvd beter dan gegalvaniseerd : http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=320141)
Groeten
Broes

Cool zeg, ben heel misschien ook wel geinteresseerd, heb nog geen horloge in gedachten, maar wil wel eigenlijk eens een Mod projectje proberen…:wink: