Prachtig…
Vreemd dat we vierkante horloges (tegenwoordig) zo weinig zien. Ze dragen mooi, zijn anders dan anders. Nou was dat natuurlijk ook de reden dat je je mooie Vintage en Vierkant topic hebt opgezet, dus jou hoef ik niet te overtuigen maar ik blijf het vreemd vinden…
Toppertje van een horloge…
Inderdaad ondergewaardeerd en vaak nog redelijk betaalbaar
De wijzerplaat heeft een schitterende kleur. Origineel of redial? Ik zie op Catawiki af en toe dergelijke kleuren voorbij komen maar dan zijn het vaak horloges van turkse aanbieders met in een lap tekst het woord ‘refreshed’ verstopt
Klopt, is prachtig
Plaat heb ik los gekocht van een Zwitserse delaer op Chrono24 die mij verzekerde dat het om een NOS exemplaar ging.
Is het waar? Geen idee, maar ik heb hem (in tegenstelling tot jij dan) nog niet gezien in een aanbod van een repainted/refreshed exemplaar, maar wel in de verzameling van een Respirator verzamelaar:
(vertalen naar engels en dan doorscrollen naar de tekst: "Finally, I present two other models from my collection, both manually wound, one of which is gold-plated and with a black dial, while the other is completely in steel with a sunray dial, complete with box and guarantee from the time. " )
Dat gaf me enige zekerheid
Waarschijnlijk origineel dan. Los daarvan: het ziet er echt top uit en dat vind ik het belangrijkste.
Een Zenith respirator staat ook op mijn verlanglijst. Vaak redelijk betaalbaar, tenzij vol goud.
Toen ik de titel van het topic las dacht ik dat het hele horloge van zwart/goud moest zijn, dat bleek uiteindelijk mee te vallen. Toch moet ik deze even delen!
Rado Sintra
Draag hem alleen te weinig, maar er is ook te weinig animo voor Rado helaas, anders had ik hem in het blauw gezet.
Het lijkt wel een zwarte Cobra, geschubd en glad
Mooi, maar iets teveel goud voor mijn smaak. Dan zou ik voor een andere band gaan.
Het verschuiven van 18k goud met zwarte wijzerplaat naar zwart met goudkleur vind ik zelf wel ietsjes minder. Vind dat net zoiets als een Mercedes ster op de motorkap van een Opel Kadett zetten, of een turbo sticker achterop… Ik hou niet van ‘nep’ goud, dan liever gewoon staal, of iets anders.
Ik hem een mooi horloge gevonden van een merk waar ik tot nu toe weinig interesse in had, deze Tudor:
Beetje weinig, maar ok, net binnen het thema. Het is vakantie, we doen niet moeilijk.
Zonder dollen, prachtige collectie!
Erg mooi. Zijn band en pushbuttons bij deze vol goud of gold plated?