Ik kwam er achter dat ik relatief veel zwart - rode combinaties heb… heb ze even met elkaar op de foto gezet. Twijfelde nog om de riseman erbij te zetten, maar daar is zwart/rood is minder duidelijk. Excuus voor de mindere kwaliteit foto…
Welke kleuren combinaties hebben jullie en is er nog een diepere betekenis achter zwart-rood combi?
Jullie hebben het natuurlijk al gezien maar…
Seiko Monster, Meistersinger NL Ltd 2009, Prometheus Ocean Diver GMT, Magrette Regattare Moana Pacific PVD
Zelf niet echt een specifieke favoriete kleurencombi, wel moet ik zeggen dat voor mij je Meistersinger en Magrette eruit springen als het om stijl gaat! (tu)
Over de achterliggende betekenis van kleuren:
In een heerlijk wetenschappelijk onderzoek met een zeer hoge maatschappelijke relevantie is er onderzocht hoe kleuren geinterpreteerd worden met name bij tenues van voetbalclubs. Clubs die in het zwart/ rood of rood/ zwart hebben een grotere kans om te winnen. Heeft te maken dat de betreffende kleurencombinatie intimiderend en agressief overkomt op de tegenstander.
On topic:
misschien zit er toch een onbewuste boodschap die wij (heb zelf de ML miros chrono zwart/ rood) willen uitstralen.
Bij mij zijn er ook geen kleuren dominant aanwezig,… als ik echt moet kiezen dan wellicht blauw. Sommige met blauwe accenten, andere met blauwe wijzers…