Zwarte (chrono 7750?) gezocht.. ideeën?

Even een hulpvraag voor mijn horlogevrienden…

All,

mijn gele seawolf is weg, de zwarte oris idem, en nu?

Er ontbreekt nu een horloge met een zwarte plaat. Zoals jullie misschie bij de WTB’s hebben gezien ben ik nu op zoek naar iets zwarts… Ik dacht aan weer een duikertje (sawtooth?) maar door het verkooptopic van dimi ben ik ineens (ja, snap het niet)… gek van een chrono (nog geen in collectie). Ik heb ooit mijn 757 eruit gegooid maar nu ben ik “in to the” sinn 103. Onderstaande plaatjes spreken voor zich denk ik :slight_smile: :slight_smile:

Nu ben ik ook een beetje horlogemoe (zie edwin) aan het worden :). Ik wil dus ook minderen en downgraden.

Nu de vraag voor jullie. Welk horloge heeft een vergelijkbare uitstraling / image en kunnen jullie als alternatief aanbrengen? Het moet dus mijn enige “zwarte” worden in mijn bescheiden collectie. Let op, ik moet minderen dus de 103 is max qua budget (hier moet ik nog heel goed over nadenken!), liever goedkoper :slight_smile: :slight_smile:

Alvast bedankt voor de inspiratie!

de topper:

en

Hacher en Guinand heb ik al bekeken… Die zijn het niet.

Gewoon omdat meer weten dan een…

Wat vind je van DODANE?

http://www.chrono24.nl/all/dodane-type-23---armee-de-lair--id2168877.htm?dosearch=true&goal_suggest=1&query=dodane+type&resultview=list&searchexplain=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Een van de mooiste chrono’s ever:

Deze vind ikzelf zooooo retegaaf en een keurig prijsje.

Een Damasko DC66?

Ik zou zeggen als het je enige zwarte word waarom voor minder gaan? Zoek een nette tweedehands om de prijs wat te drukken en neem geen enkel compromis op deze toper

Sinn 103 Klassik

Het is niet zwart/zwart, maar als ik het geld had…

Junghans Max Bill Chronoscope ?


(Plaatje van het net)

Het enige wat ik hier jammer genoeg mis is een gewone secondewijzer.

eric128 Schreef:

Ik zou zeggen als het je enige zwarte word waarom
voor minder gaan? Zoek een nette tweedehands om de
prijs wat te drukken en neem geen enkel compromis
op deze toper

+1. Als je deze erg mooi vindt moet je er voor gaan. Bovendien heb je dan ook tijdens het sparen iets om naar uit te kijken.

eric128 Schreef:

Ik zou zeggen als het je enige zwarte word waarom
voor minder gaan? Zoek een nette tweedehands om de
prijs wat te drukken en neem geen enkel compromis
op deze topper

Mee eens. Je gaat alles toch vergelijken met deze 103… Waarom zou je dat jezelf aandoen?

Of een wat oudere versie (handopwinder) - Menno heeft er zo een gehad. Misschien nog wel gaver!

Die van Dimi was aardig geprijsd, jammer dat je niet voor die bent gegaan? Niet voor de huidige koper natuurlijk, maar toch :slight_smile:

" Ik heb ooit mijn 757 eruit gegooid maar nu ben ik “in to the” sinn 103."

Je geeft zelf het antwoord al. Koop je iets anders zul je toch aan de 103 blijven denken.

Verbaasde mij inderdaad dat deze zo lang te koop heeft gestaan, terwijl er blijkbaar genoeg Sinn liefhebbers zijn. Maar goed, ik heb er veel plezier van gehad.
Succes met je zoektocht!

Gewoon doorsparen voor de 103:)

Gewoon doorsparen voor de 103:) geen consessies~!

Tissot heeft ook nog een leuke zwarte :slight_smile:


Mondaine, van de stationsklokhorloges, heeft ook een in mijn ogen erg gave zwarte 7750 Chrono.
Je moet er van houden , maar zult hem zeker niet gauw bij iemand anders aan de pols zien!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Mathias Schreef:

Sinn 103 Klassik

http://www.uhrmacherkunst.com/albums/userpics/1000
1/3_-_Modell_103_Klassik_prot.jpg

Het is niet zwart/zwart, maar als ik het geld
had…

Hij is mooi hè? ( ik heb m ;-))