Zwarte horlogekasten bijwerken?

Hallo,

Jullie kennen ze wel. Die zwarte horloges. Ik heb bijv. een zwarte Junghans Mega 1000 (zie http://www.junghanswatches.co.uk/junghansmega1000watch0264800.00.htm ). Na stoten zit er op de rand een minuscuul klein krasje op de kast waar nu dat zwarte weg is en het glimmende metaal zichtbaar is. Hoe kan je zo’n krasje het beste verhullen of bijwerken?

Mvg,
Jan

Helaas weet ik niet hoe je het kan herstellen/verhullen, maar ik heb altijd gedacht dat die PVD coating behoorlijk sterk was:(

Jan Houtsma Schreef:
Hoe kan je zo’n krasje het beste verhullen of
bijwerken?

Gewoon te koop zetten op ons forum.
Je wilt toch niet gezien worden met zo’n beschadigd horloge?
Nou zoek ik toevallig nog zo’n Mega…:smiley:

rombo319 Schreef:

Jan Houtsma Schreef:
Hoe kan je zo’n krasje het beste verhullen of
bijwerken?

Gewoon te koop zetten op ons forum.
Je wilt toch niet gezien worden met zo’n
beschadigd horloge?
Nou zoek ik toevallig nog zo’n
Mega…:smiley:

lol. Zo erg is die beschadiging nu ook weer niet dat ik er van af wil. Ik hoefde dit jaar met Oud en Nieuw voor het eerst die schrikkelseconde niet zelf met de hand te corrigeren. Anders zou ik nu overal een seconde te vroeg aanwezig zijn :wink:

Ik gebruik wel eens een lakstift voor de auto hiervoor. Of gewoon een merkstift.
Beide zijn tijdelijke oplossingen en minder mooi dan een onbeschadigd exemplaar… Maar je moet wat he?

Het licht er aan hoe diep de kras is ? Misschien met specialen kleurlakpoets vulmiddel voor auto,s daar heb ook er bij die krassen vullen .Succes er mee .
De brandwacht

Met markeerstift had ik al eens geprobeerd. Van die auto middelen ga ik eens naar op zoek. Goede tips. Het krasje is niet diep. Dus wie weet kan ik daar wat mee :wink:

Thanks, Jan