Ik wil bij mijn Pontiac een zwarte of antracieten band. Ik weet echter niet of de antracieten band bij de wijzerplaat en het klokje zelf past. Ik heb er nu een hele stugge zwarte band om en qua kleur staat dat prima. Ik vraag mij af of een wat grijzerige/antraciet band ook mooi zou staan. Welke zouden jullie nemen?
(Hirsch heeft namelijk een kwalitatief mooie antracieten band in de aanbieding van 40,- naar 12,50, en ik wil er niet al te veel geld aan kwijt, de zwarte ‘‘normale’’ band is iets duurder maar niet afgeprijst)
Ik zou werkelijk niet weten waarom dat niet zou kunnen, het wordt pas spannend als je er een kauwgumballenkleur op wil zetten…
Ik heb er nu even geen tijd voor maar je kunt altijd nog bovenstaande foto pakken en er even met een tekenprogramma een virtueel ander kleurtje op zetten.
Ik denk wel dat het kan, denk zelfs dat het mooier is. Deze zwarte maakt het geheel vrij hard/strak. Denk dat antraciet juist wat zachtheid erin brengt wat de vintage uitstraling ten goede komt. Succes met je keuze!
‘‘Lichter grijs zal met deze wijzerplaat flets worden en wellicht zelfs licht vloeken.’’
Dat denk ik dus ook, het is de aller rechter dus wel eigenlijk gewoon grijs. Niet licht niet donker… Moeilijk, moeilijk…
Bruin draag ik al genoeg bij andere horloges en zwart vind ik zo oudbollig …
Inderdaad, grijs kan wel maar dan niet zo’n effen bandje. Zit weinig leven en structuur in. De grijze croco van hierboven lijkt mij persoonlijk het mooist. Anders gewoon even langs een juwelier die ook Hirsch bandjes verkoopt en de verschillende stijlen en kleuren naast je horloge leggen.