Dank voor jullie reacties! Ik ga even contact leggen met Citizen
Na 50 jaar wel… vaak genoeg vocht in een horloge.
Voor een moderne diver kan t echt niet
Heb een reactie op de e-mail. Iemand ervaring met onderstaande?
“Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Met betrekking tot de patina cq zwarte puntjes op de luminicerende index van uw horloge, gaat het toch zeer waarschijnlijk om een chemische reactie ontstaan door vochtigheid in het horloge.
Wij verzoeken u het horloge (met bijbehorend ingevuld en afgestemepld garantiebewijs) middels een Citizen dealer voor beoordeling bij ons servicecenter in Nederland aan te bieden.
Op te merken is hier nog dat onze servicecenter duikhorloges pas in behandeling nemen na een waterdichtheidstest met dichtgeschroefde kroon te hebben uitgevoerd.
Is het horloge bij deze WD-test waterdicht, heeft het horloge schade opgelopen, doordat de kroon niet goed dichtgeschroefd is gewezen en vochtigheid is binnengedrongen. Deze schade is dan gebruiksschade en valt niet onder de garantie.
Voor een dealer in uw omgeving verwijs ik u gaarne naar www.citizenwatch.eu
Onder de rubriek “Dealers” kunt u op plaatsnaam zoeken.
Een direct verzenden naar het servicecenter en/of Citizen Watch Europe is om administratieve redenen niet mogelijk.
Hopende u hiermede voldoende te hebben geinformeerd, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,”
Prima, inleveren en je niet met de bekende kluit ergens in laten sturen…
Met nieuw gekocht schets je het idee dat hij nog in de garantie zou zitten. Met de toevoeging “op het forum”. In de basis is niks op dit forum nieuw, tenzij iemand hem vlug doorschuift.
dit dus. Zou je moeten kunnen zien aan een afgestempelde garantie kaart.
Met andere woorden, het horloge kan best 4, 5 jaar oud zijn. En al is hij slechts 2 jaar oud, 2e hands gekocht zonder garantiepasje bewijs het maar.
Ik vind het nog steeds vervelend voor je.
Maar bereid je er op voor dat ze je gaan pakken op oude pakkingen, niet waterdicht getest zijn, en buiten garantie.
Als ze het gewoon verhelpen zou wel super zijn natuurlijk.
Thanks voor je reactie, Pimmie! Het klopt dat ik niet precies weet wanneer de set gekocht is, maar heb hem 100% nieuw overgenomen. Hij zou dus al ouder dan 2 jaar kunnen zijn.
Ik vermoed dat de garantiepas nog in de verpakking zit, maar dat zal ik even moeten controleren (ben nu niet in de gelegenheid).
Ik denk dat ik ‘m laat zoals het nu is. Zoals je aangeeft om vervelende verassingen te voorkomen.
Misschien dat deze patina over 5 jaar wel heel zeldzaam wordt (just kidding) .
Ik zou er niet meer mee gaan zwemmen.
En dat is toch waar je zo’n diver voor hebt.
Of juist wel, beschadigd is hij toch al.
Maar
Dus hun testen het horloge. Is het waterdicht dan heb je een fout met de kroon gemaakt.
Niks hiervan kan je controleren. Als hun in de fabriek een scheve pakking hebben aangebracht dan kunnen ze nog met het gemak zeggen dat je de kroon niet goed heb aangedraaid.
Maar ik zou dan zelf nog wel nieuwsgierig zijn en als ik goed bekend was met een horlogemaker eens vragen of hij hem op de tester kan gooien. Is dat ding nu lek en een maandagochtend model, of is er ooit toch een foutje gemaakt met de kroon aandraaien.
Kun je toch bij je eigen vertrouwde horlogemaker laten doen?
Dit dus. Je hebt geen poot om op te staan als hun dwars doen.
Van zo’n grote firma had ik een klantvriendelijkere oplossing verwacht. Als het binnen de garantieperiode is moet het gewoon opgelost worden. Kroon open/dicht is voor niemand te bewijzen.
Dit klinkt top! Goede suggestie. Ik ga eens rondkijken