Hi medeliefhebbers,
Sinds een paar dagen valt het me op dat er in de lume van m’n Citizen Promaster zwarte puntjes zitten. Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik zwem er soms mee en krijgt op vakantie veel zon te verduren. Uiteraard is de kroon altijd goed aangedraaid. Loopt echt als een zonnetje.
Het model heb ik zo’n 1.5 jaar geleden hier nieuw op het forum gekocht.
Ik hoor het graag. Bedankt alvast!
Ruud
24 augustus 2021 om 07:42
2
Zou bijna zeggen dat de lume afbrokkelt en op de plaat ligt.
2 likes
Bedankt voor je reactie, Ruud. Dat is een stofdeeltje op het glas. Als ik de plaat goed bekijk zie ik nergens deeltjes. Had ‘m even schoon moeten vegen voor de foto.
Farfal
24 augustus 2021 om 07:45
4
Als hij nieuw is gekocht is de garantie dan voorbij?
1 like
Ruud
24 augustus 2021 om 07:46
5
You sure?
Dan zou ik denken dat het vocht is… zie je het ook op eerdere foto’s van je horloge?
1 like
Ik weet niet wanneer hij precies is gekocht. Kan het wel even navragen. De set heb ik ongedragen overgenomen
Heb even teruggezocht en dit is een foto van maart vorig jaar. Daar ziet de lume er goed uit.
Deze foto heb ik net gemaakt
Hier een van drie jaar oud lijkt hetzelfde probleem Niet dat ik het erg vind
1 like
Ruud
24 augustus 2021 om 08:05
9
NicknameHor:
Niet dat ik het erg vind
Niet? Ik zou 'm meteen inwisselen voor een andere.
1 like
Lume op de wijzers blijft wel strak trouwens… vreemd
1 like
Inderdaad hetzelfde probleem! Wellicht een kwaaltje wat meerdere Promasters hebben.
Tip
24 augustus 2021 om 08:09
12
Blijft raar. Misschien toch even met Citizen contact opnemen en de foto’s delen ?
1 like
flowert
24 augustus 2021 om 08:19
13
Dat is wel heel bijzonder hoor, daar zou ik echt even mee teruggaan.
Het kan zijn dat je nu denkt dat het nog best wel meevalt, maar de vraag is ook hoe hij er over vijf jaar uitziet als hij lang en breed uit de garantie is.
1 like
Nogmaals vind het niet erg, gebruik het horloge overal voor, klussen, zwemmen zon zee etc Daarnaast is het een horloge van €180
1 like
koekoek
24 augustus 2021 om 09:13
15
Als ik dit zie vermoed ik dat het vocht is. Ooit condens onder het glas gezien?
2 likes
Tinuske
24 augustus 2021 om 10:02
16
Een keer de kroon vergeten aan te draaien wellicht? Ik had het laatst ook bijna met m’n SKX. Net op tijd gecheckt
1 like
HorloG
24 augustus 2021 om 10:06
17
Ik denk dat de lucht in het horloge een beetje vocht bevat.
3 likes
Ik heb het mijn Aqualand duplex ook gehad, via het forum een nieuwe dial geregeld.
Deze is dan ook al 18jr oud.
1 like
NicknameHor:
Niet dat ik het erg vind
Fraaie patinerering wel wat vroeg, maar wat maakt dat nu uit?
koekoek
24 augustus 2021 om 11:21
20
Vochtschade is geen patina
1 like