Ziet er nog mooi uit zeg. Uurwerk lijkt er inderdaad wel op, maar is hem niet. Variaties in de raderkloof of tonkloof komen veel voor, maar bij jouw uurwerk is ook de pal compleet anders.
Dat is een mooie chronograaf, het merk ken ik wel, is bekend om zijn vakje voor reserve onderdelen, maar nog nooit een exemplaar met de drie kroontjes.
Ik had wel eens een Leica camera van het Zweedse leger gezien in de boeken, zodoende herkende ik de drie kroontjes op het zakhorloge.
Ik was gewoon voor de grap eens op Marktplaats aan het kijken, toen ik dit horloge ontdekte.
Hij stond er al een week op, en ondanks dat de super lage prijs vermeld stond had gelukkig niemand belangstelling gehad.
Het boogje voor de ketting ontbrak maar die had ik zelf nog.
Die militaire markeringen is een studie op zich, laat stan als je ook nog wilt weten op welke horloges ze wel of niet horen. Wel een echte leuke vondst en ook nog in een hele mooie staat.
Mooie vondst @diashock! Wil je ook nog vertellen hoe dat ging… er tegen aan lopen?
Die Leica verderop is ook prachtig. Lijkt mij een buitengewoon zeldzaam exemplaar. Eigen collectie of gevonden plaatje?
Oh nee ik zie het al, niet goed verder gelezen… Horloge van MP en Leica plaatje van het web, maar wel mooi! Marktplaats… zo zie je maar weer, soms is het toch mogelijk! Lucky you!
Ik was er al bang voor…
Maar zo’n 'standaard III F is ook leuk hoor. De mijne heeft een 35 mm groothoek objectiefje. Niet in perfecte cosmetische staat, maar optisch in orde. Die 35mm Elmars zijn redelijk zeldzaam, dus dat maakt de combinatie met de camera toch weer bijzonder. Ik heb het ding ooit bij een fotohandel in Den Haag als occasion gekocht, compleet met de originele leren tas. Het was in het begin van mijn fotografie opleiding aan de Fotovakschool. Zo’n ouwe Leica leek me wel wat. Ik heb er veel mee gefotografeerd in die tijd. Candid shots maken van de hippies in Parijs. Helemaal in de ban van Cartier Bresson en Ed van der Elsken. Mooie tijden waren het…
Nog even een prentje erbij. Andere tijden: deze foto is gemaakt met een telefoon