Zwemmen met een Speedmaster

Ik weet, een Speedmaster is voor op het land en in de lucht en een Seamaster of Planet Ocean is voor de nattigheid, maar… zijn er mensen die zwemmen met hun Speedy?
Ik ben niet van plan te gaat duiken ofzo en dieper dan drie meter zal ik dus niet komen…

Mijn Speedmaster hou ik ver uit de buurt van water en dat lijkt me sowieso het verstandigste. Ik zou er zelf nóóit mee zwemmen.

Voorkomen is beter dan genezen, luidt mijn devies.

Natuurlijk kun je wel zwemmen met je Speedmaster, alleen hij gaat wel kapot :wink:

Advies: lekker thuis laten en een zomerklok om als je gaat zwemmen/recreeren. Bezit je die nog niet, heb je weer een mooi excuus om een nieuwe klok te kopen!

Wat een overtrokken gedoe allemaal. De officiele specs geven 50 meter water resistance aan. Dat is dus niet twee keer een baantje trekken :wink:

50 Meter waterresistance betekent in geval van de Speedmaster dat je er minimaal 50 meter bij water uit de buurt moet blijven.

@larsvdberg:

Kijk hier eens: http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,1774,1774#msg-1774

tjvreeken Schreef:

@larsvdberg:

Kijk hier eens:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?8,1774,1774#ms
g-1774

5 Atm/ 50 meter: iets beter bestand tegen water, volgens de fabrikant geschikt om mee te zwemmen, in de praktijk blijken ze er vaak toch niet goed tegen te kunnen i.v.m. temperatuurverschillen.

Ik heb ook een “no name” horloge met 5ATM waar ik dus niet mee ga zwemmen, maar als het op een Omega staat dan neem ik aan dat het klopt. Wie test? :smiley:

Waarom zou je uberhaupt met een horloge om gaan zwemmen, anders dan wanneer je hem specifiek voor de duiksport gebruikt. Je loopt gewoon onnodig risico.
Bovendien kan het horloge nog wel voldoen aan specificaties, maar als sluitringen e.d. iets verteerd zijn helpen specificaties ook niet meer.

Lacroix Schreef:

Waarom zou je uberhaupt met een horloge om gaan
zwemmen, anders dan wanneer je hem specifiek voor
de duiksport gebruikt. Je loopt gewoon onnodig
risico.
Bovendien kan het horloge nog wel voldoen aan
specificaties, maar als sluitringen e.d. iets
verteerd zijn helpen specificaties ook niet meer.

Helemaal mee eens, niet met een horloge zwemmen, maar het kan wel… :wink:

Nou, mijn recent gereviseerde Seamaster uit 1973 gaat echt het water niet in. No way!

Lang geleden was Pieter van Vollenhoven in het nieuws. Hij had zijn Rolex verloren in het Veluwemeer, tijdens het zwemmen. Toen dacht ik nog…zwemmen met zo’n dure klok. Ik zou het risico niet durven lopen. Als ik zwem met een horloge is het mijn "Postbank"horloge.

Groet,
Arno.

NIET DOEN! De dcombinatie van plotseling oplopende druk (springen, duiken) alsmede de temperatuurverschillen tussen zonnen en Bommetje maken zijn funest.

hans

Arno Schreef:

Lang geleden was Pieter van Vollenhoven in het
nieuws. Hij had zijn Rolex verloren in het
Veluwemeer, tijdens het zwemmen.

Wow, komt dat al op het nieuws?

Ferrie Schweitzer hield vrolijk mijn Speedy onder de kraan na een oprisbeurtje. Niks aan de hand dus als net de rubbers vervangen zijn en je lekker aan de oppervlakte blijft drijven, maar ik zou 'm op het droge houden :wink:

Gr Ron

Dat je niet moet gaan zwemmen met een speedmaster is wel duidelijk. Maar zijn er hier mensen die hier hun duikers wel mee uit zwemmen of duiken nemen? En doen jullie dat dan ook met de duurdere merken zoals Tissot, Sinn, Breitling, Omega, Rolex of een JL, mits natuurlijk goed onderhouden en het op tijd vervangen van de afdichtingen. Of wordt er voor dat soort gelegenheden een wat minder prijzige variant aangeschaft zoals de bekende seiko duikers. Ik kan me namelijk toch voorstellen dat een horlogemens zich toch een beetje “naakt” voelt aan de zijde van een zwembad zonder een geliefd tijdmeetinstrument aan zijn pols.
Vinden jullie het zonde voor het horloge, toch bang dat de beweerde diepten bij lange na niet gehaald worden, misschien “not done”? Of is het een beetje van… het staat erop, dus ik ga het proberen ook!!! Ikzelf ben een beetje van de laatste categorie, toch proberen of de techniek werkt, met misschien ernstige gevolgen.
Ik ben benieuwd.

Michel

@wrx: ik heb 3 horloges die 100m waterresistant zijn (volgens mij geen duikhorloges, wat wel weet ik helaas niet) o.a. Tissot en Hamilton. Die houd ik mijlen ver uit de buurt van water. Ben daarom op zoek naar een vakantiehorloge…

scheen nogal een dure te zijn(goud?)…wel al wel 20 jaar geleden (of meer).

Die Teun… Onder de kraan houden geeft aanzienlijk minder druk dan een duik in de plomp nemen. Daarbij het verschil tussen het hete staal en het koele water dat het de pakkingen laat uitzetten/krimpen waardoor er toch gevaar op vochtinuurwerk :slight_smile: ontstaat.
Maar volgens mij kun jij niet eens zwemmen, dus no danger!

:slight_smile:

De Moony gaat dus geen water zien, dat is duidelijk :smiley:

Met een Sea-Dweller, Seamaster, Planet Ocean, PAM187 e.d. zou ik niet eens nadenken en gewoon het water in springen.

Het is inderdaad zo dat ik me nogal ‘naakt’ voel zonder klok :wink:

Nou, mijn Rolex 16800 Sub gaat toch echt het water niet in hoor. Ben me daar een haartje betoeterd.