Zweten en zwemmen met je Omega

Beste Omega-adapten

Ik ben nu in het gelukkige bezit van een Speedmaster en een Broad Arrow. Beide met een overigens prachtige leren band. Nu wil het geval dat soms nog wel eens een beetje sport en dan een boel zweet. Daarnaast weet ik nooit waar ik mijn horloge moet laten als een keer een Bommetje in een zwembad maak. Met het gevaar of dat ik op Seamaster zieltjes trap: ik krijg geen warm gevoel van de aanblik van een Seamaster (krijg soms Rolex visoenen…). Maar nu is de vraag welke Omega is geschikt voor mijn zweterige activiteiten en zijn er ook banden die je niet continu met zo’n priegelprikker hoeft te verstellen maar die gewoon een beetje ‘meegeven’?
Voor wijze woorden hou ik mij aanbevolen!

groet hcp

je kun natuurlijk een po nemen , met rubberband

Vrijwel alle Omega modellen zijn leverbaar met stalen band. Echter, als je een stalen band achteraf koopt, dan ben je een vermogen kwijt. Koop daarom ALTIJD een nieuwe Omega met de stalen band. De meerprijs is dan slechts enkele tientjes.

Als het een Speedmaster Professional betreft: Houd deze uit de buurt van water… Ga er niet mee zwemmen, of zelfs maar pootje baden. Met de BA kun je gerust gaan zwemmen, maar dan zonder de lederen band.

Ikzelf ga pas zwemmen met een horloge die 100m of meer waterdichtheid aangeeft.

gr,
Hans Mennink

Is dat een betrouwbaar merk, ‘Po’? :smiley:

Kijk daar heb ik nou wat aan! Mijn probleem is alleen dat om onverklaarbare redenen :)-D de dikte van mijn pols wisselt. Soms net een gaatje van de leren band, maar soms ook een pinnetje van de metalen band… en ik ben niet (ik herhaal NIET) handig. Zijn er geen min of meer flexibele metalen banden waarvan je niet steeds het pielepennetje hoeft te verzetten?

Er zijn banden (metalen) met een veermechaniekje in de sluiting, dit geeft dus wat speling. Meestal oudere types die soms nog “nos” te koop zijn.

hcptdg Schreef:

Kijk daar heb ik nou wat aan! Mijn probleem is
alleen dat om onverklaarbare redenen de dikte van
mijn pols wisselt. Soms net een gaatje van de
leren band, maar soms ook een pinnetje van de
metalen band… en ik ben niet (ik herhaal NIET)
handig. Zijn er geen min of meer flexibele metalen
banden waarvan je niet steeds het pielepennetje
hoeft te verzetten?

Denk dat iedereen daar last van heeft, ligt aan de temperatuur, ook in een (koud) zwembad word je pols wat kleiner
en niet alleen je pols :slight_smile:
je kunt je horloge dan tijdelijk van links naar rechts wisselen,zit meestal net een maatje verschil in.

groet André