Zwiterse automatische horloges <500 euro

De meeste van ons kennen wel de dure Zwitserse merken als Rolex, Omega, Breitling, Jaeger LeCoutre, Patek Philippe, Audermars Piguet, etc. De prijzen van deze horloges liggen vaak boven de 1000, als het al niet duizenden, euro’s zijn.

Ik vroeg me nu af of er ook horloges zijn van Zwitserse makelaarij met een automatisch uurwerkje tegen een schappelijke prijs. Vroeger had je Oris met prijzen die rond de 1000 guldens lagen. Helaas zijn een hoop merken omhoog geschoven in klassement en zijn ze een stuk duurder geworden.

Maar aan zoiets dacht ik dus, mooie automatische horloges van Zwitserse merken die niet zo hoog in de prijsklasse zitten. Misschien niet zo gecompliceerd of opgedoft als de top-merken, maar wel met een degelijke automatisch uurwerk. En als het even kan onder de 500 euro.

Het hoeven niet perse van origine Zwitserse merken te zijn, zolang ze wel “swiss made” geclassificeerd zijn. Voorbeeldje, ik heb een Hamilton automaat van 450 euro. Van oorsprong een Amerikaans merk, maar de uurwerkjes zijn swiss made.
Heb een beetje gesmokkeld, omdat ik het klokje niet bij een officiele dealer heb gekocht, maar bij een betrouwbare retailer.

Weet iemand zulke merken? Weet je toevallig ook de modellen?
En waar kunnen deze gekocht worden (hoeven niet perse officiele dealers te zijn)?

Grt,
M

Kijk eens bij Time4Sale naar het merk Zeno.

Tissot en Certina hebben toch nog wel een automatisch klokje onder de 500 euro?

Ik heb er nog twee:

Jacques Lemans. Een gewone automaat voor 395,- en eentje met een open wijzerplaat 495,-. Een Diver ook voor 495,-

Vroeger had Auguste Raymond volgens mij ook horloges in die klasse. De horloges zijn er nog steeds, maar de prijzen weet ik niet.

hallo m

er zijn er verschillende denk maar aan Tissot le locle, certina ds automatic,invicta en hamilton zoals je al zei, maar een oris big crown heb ik ook al rond de 500 euro gezien.

Daarbuiten zijn er dan nog een hele reeks mindere bekende merken maar daarom niet slechter veronderstel ik. Zie maar eens op internet.

Maar ik zou je toch aanraden een merk met traditie te kopen, dit qua waarde in de toekomst en je schrijft in in een traditie.

groeten

Hallo Marnix,

Denk ook eens aan een Grovana of een Revue Thommen.
Wellicht ook leuk is de website www.121time.com.
Hier kan je een volledig Swiss Made horloge naar eigen inzicht samenstellen.
Verder valt ook nog te noemen een Steinhart, al heb ik vernomen dat Grovana hiervoor de horloges maakt.

Succes!

Ron.

www.steinhartwatches.de

Goede kwaliteit voor een bescheiden prijs

Ook een aantal niet-Zwitserse merken maakt gebruik van het Zwitserse ETA 2824-2 automatisch uurwerk, zoals trouwens ook veel Zwitserse merken. Een prima uurwerk dat zijn kwaliteit inmiddels ruimschoots bewezen heeft. Die niet-Zwitserse merken voldoen dus denk ik aan je eisen. Er zijn nog veel meer voorbeelden, maar ik noem even deze omdat er ontwerpen bij zitten die me zelf erg aanspreken: Stowa (Duits, www.stowa.de), MSC (Duits, www.msc-uhren.com) en Christopher Ward (www.christopherward.co.uk). Vooral de laatste is erg geliefd bij een aantal forumleden en zij kunnen je er ongetwijfeld meer over vertellen. Bij deze merken kun je prachtige horloges ver onder de 500 euro vinden. Veel plezier met zoeken.

Kijk maar eens naar Titoni. Mooie klassieke stijl met Eta uurwerken.

Bedankt allemaal voor jullie responses. D’r zitten hele mooie tussen!

Mido, mooi merk, mooie geschiedenis, en hele redelijke prijzen.

Wat dacht je van Archimede.
www.archimede-watches.com

Bedankt voor de tips.

Beide mooie merken.

Fijn dat Archimede de prijzen op de sites hebben staan. Maakt het meteen duidelijk of je op korte termijn ervoor kunt sparen of lange termijn erover kunt dromen…

en wat dacht je van BWC horloges? Een gerenommeerd merk uit zwitserland.

Kijk ook eens naar Vanceur. Prachtige horloges voor een redelijke prijs.

tjonge, wat een hoop keuzes zeg!

Van BWC vind ik de rechthoekige horloges uit de Classic lijn erg mooi. Alleen jammer dat ze niet automatisch zijn. Het zou een mooi setje zijn geweest met een dames model.

Vanceur is helemaal mijn ding. Ik vind sportieve horloges iets aparts hebben. Alleen jammer dat die chrono’s alleen met quartz zijn.

Bedankt voor de tips!

In mij komt een Tissot of Junghans opborrelen.

Geniaal kwa uiterlijk en vooral betaalbaar en kwalitatief gewoon ijzersterk. (tu)

Denk bijvoorbeeld aan een:

Tissot Le Locle of Tissot Carson.

Of een Junghans Max Bill misschien?

http://www.junghanswatches.co.uk/maxbillwatch.htm