Zwitserland trip deel I - modemburner

Vorige week ben ik met een klein gezelschap in Zwitserland geweest. We hebben verschillende “independents” bezocht, alsook het Jaquet Droz hoofdkantoor en enkele andere toeleveranciers.

Het is misschien ook interessant voor (sommige van) jullie om wat van de foto’s te zien, dus ik zal over de komende tijd in verschillende delen wat foto’s plaatsen… Om vastlopende, rokende modems te voorkomen zal ik deze berichten voorzien van de waarschuwing “modemburner” - ik heb geloof ik 150 foto’s geschoten…

Als eerste stond op het programma een bezoek aan de boetiek van Jaquet Droz in Geneve.

…hier dus.

Onderweg naar de boetiek kwamen we langs de showroom van Antiquorum, waar we natuurlijk even moesten stoppen. In de vitrines dit soort stukken:

Chronoswiss…

en:

pocketwatches van VC.

In de boetiek van Jaquet Droz (JD) natuurlijk vooral veel - heel veel - horloges bekeken. We werden zeer vriendelijk ontvangen, met koffie en koek. Charmant personeel en een zeer ruime keuze. De boetiek ligt momenteel overigens verborgen achter een grote steiger…


Email Quantieme Perpetuel.


Opaline chrono monopoissoir.


Voor de liefhebbers van wat meer bling…


JD heeft een fantastische collectie “stenen” wijzerplaten, met fantastische mineralen (kom ik later uitgebreid op terug…!).
Ziehier een voorbeeld: ik geloof dat dit Nuumit was, op een Grande Date.


Drie kleuren email - “noir absolute”, grijs en de “standaard” witte versie.


Grande Heure Minute, een van de stalen modellen


Na ons bezoek zijn helaas niet alle kleuren bandjes meer voorradig :slight_smile:


Meteorite - FANTASTISCH - twee modellen: de perpetuel en "les deux fuseaux"
Close-ups:

en:


Nog twee perpetuals met mineralen wijzerplaten. Deze wijzerplaten laten zich niet zo goed fotograferen: ze zien er in 't echt beter uit dan op de foto.


Nieuw voor dit jaar: een email Grande Heure Minute - ook in staal.

Nog een nieuw model: de Regulator, met wit-gouden kast.

De bezoekende club gelukkigen, met nog trillende handjes van al dat moois:

Dit was pas de eerste morgen van onze meer-daagse trip… Er komt nog heel wat moois aan!! Voorproefje ?
Sommigen van jullie herkennen deze heer wellicht ? Behoeft geen introductie lijkt me !!

Laat maar weten wat jullie ervan vinden !

Groet
Mark

ik vind het super die foto reportage !! dank dank

Schitterend, ben benieuwd naar het volgende deel!

Jörgen

Prachtige reportage. Ben alvast zeer benieuwd naar het vervolg…

gr,
Hans Mennink

Kom maar op met deel 2, 3, 4, 5, 6 enz. enz. :smiley:

Ruud

mooie reportage , en de stenenwijzerplaten zijn super …

(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)(tu)

Fantastisch!! Ben benieuwd naar de rest van de reportage. :smiley: (tu)

Dat is toch Philipe Dufour
Bedankt Gerard :wink:
http://ninanet.net/watches/others08/Mediums/mdufour.html

ja, wat kan ik nog meer zeggen behalve dat ik me aansluit bij de rest, leuk om te zien dus kom maar op met die modemburners.

groet, Wimster

Bedankt voor de mooie foto’s.
JD is fantastisch en deze nieuwe modellen doen mij nog meer huiveren.
Ik ga deze week eens extra op de lotto spelen.:smiley:

Gave reportage Mark. Ik vind JD een van de leukere merken tussen de zelfstandigen. Jammer, dat ze out of my league zijn qua pricing. Misschien ooit.

RJ

In een woord Geweldig! Oh oh oh, wat had ik daar graag bij willen zijn en dan is dit alleen nog maar JD en er volgt dus nog meer. Prachtig. Mooie foto’s ook. Ik geloof overigens wel dat ik de gewone witte of zwarte wijzerplaat uiteindelijk nog het mooist vind. Maar bijzonder is het wel meteroriet…hoe komen ze erop!

Ik ben dol op reportages als deze(tu) Ga zo door!

Groet, Mark

Kleine correctie - Jaquet Droz is niet echt zelfstandig: ze zijn onderdeel van de Swatch-group (alsook Rado, Breguet, Omega etc).

Groet
Mark