Zwitserland trip deel V - modemburner

De volgende dag (na een fantastisch diner - daarover later hopelijk meer) gingen we op weg vanuit Nyon naar de Vallee du Joux, waar he horloge industrie een grote werkgever is…


De eerste blik in de vallei… geen gekke werkplek, toch ?


Beter dan mijn Russische dorp…

Doel van onze eerste stop voor de dag: een lokatie in Le Sentier…
We komen al in de buurt.


De bus rijdt AP voorbij… jammer…


Blancpain misschien ?
Nee… ook niet.

F Piguet ?!


Jammer… zou graag eens zien hoe het 1150 uurwerk voor mijn JD gemaakt werd :frowning:


Gerald Genta dan, tegenover het treinstation ?! Nee - Ian, onze chauffeur is onverbiddelijk


OOHH! Hier zou ik ook graag eens binnen willen kijken, maar helaas…


AH! Het doel van onze reis… In dit rustige huis aan het randje van de stad woont een heer van naam.
Hij staat op eenzame hoogte als het gaat om “fully in-house” horloges van eenzame klasse.
Zelfs Philippe Dufour laat meer onderdelen door derden maken (om ze vervolgens natuurlijk in zijn atelier met de hand te finishen…!).

Zijn naam ? Daniel Roth.
Daniel Roth is, zoals bekend, niet meer verbonden aan het merk dat hij heeft opgericht en dat zijn naam draagt.
Hij maakt nu in z’n eentje horloges in zijn atelier dat zich in dit woonhuis bevindt. Zelfs de schroefjes maakt hij zelf, met de hand !!

Meer hierover in het volgende deel… :slight_smile:

Groet
Mark

Je weet de spanning wel op te bouwen Mark, ik kan niet wachten om de rest van het verhaal te lezen.

Het is zker spannend. Ben benieuwd, heb de foto’s hierboven wel ff opgeslagen als je het niet erg vind. :wink:

Bedankt voor je mooie en interessante verslagen Mark, ik zit elke keer weer te genieten, geweldig om bij zulke vakmensen “in de keuken” te mogen kijken! Kijk nu al uit naar 't vervolg!

Groet,

Mooie verslagen en mooie foto’s, Mark.

Maakt die meneer op die laatste foto wellicht… HET GROTE OBEKENDE HORLOGE ? http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,35525,35525#msg-35525