Zwitserland

Hallo Kenners,

Ik ga binnenkort voor mijn werk naar Helvetia, en omdat daar de betere uurwerkjes aanzienlijk goedkoper zijn mijn vraag: Wie weet er rondom Bazel of Zurich een scherpe horlogehandelaar ?
Alvast mijn dank

Hendrik

Tel bij de prijzen wel even 7.6% op.

Mijn ervaring is dat horloges in Zwitserland helemaal niet goedkoper zijn. Maar dat komt misschien omdat ik meestal bij juweliers in skioorden kijk?

Heb tijdens een bezoek aan Basel niet de indruk gekregen dat bij reguliere zaken de prijzen significant lager waren dan hier. Kun je beter bij Marley van Sayin terecht. Die woont daar (doorgaans).

hans

Mijn ervaringen in Basel zijn bepaald niet; nou dat is goedkoper als ‘thuis’ . Helaas ik heb daar geen leuke adressen voor je, ben waarschijnlijk alleen op de duurdere locaties/winkels geweest.

PS Humor moet je wel meebrengen uit Nederland, daar zul je het niet vinden!

Groet,

Bojo

Een scherpe :wink: horlogehandelaar zul je vast ergens vinden, zeker in de afgelegen dorpen :slight_smile: Voor scherpe prijzen, is Zwitserland inderdaad niet echt ‘the place to be’.

Vr gr

Ik ben niets, maar dan ook helemaal niets tegen gekomen dat in Zwitserland goedkoper is als hier.

Niets tegengekomen dat goedkoper is???
Wat dacht je van auto s, benzine, belasting?? Zo ook horloges, bij export krijg je toch de btw retour???

en de Milka repen dan?

Inderdaad BTW kun je retour krijgen, maarre dan moet je die in Nederland weer betalen. Zoek maar eens goed hoe dit werkt, vroeger kon je hier de hand nog wel mee lichten, maar tegenwoordig niet meer.

Hoi Hendrik,

tijdens mijn trip naar Geneve viel mij op dat horloges daar WEL GOEDKOPER zijn dan in Nederland.
Prijzen in de etalage waren ongeveer 20% lager dan hier. De Longines Spirit collectie bv. die ik daar voor het eerst zag… succes met kiezen daar, want de keuze is grooooooot!!

Groet Arno

Prijzen weet ik niet maar de Bahnhofstrasse in Zurich heen en terug is in ieder geval een heel aangename manier om een paar uur stuk te slaan.
Veel plezier, Aad

Zo is dat, en ik weet niet of ik "profs "tegen de schenen schop, maar de officiele winkelprijs betalen we toch helemaal never nooit ???

Auto had ik al. Ik rij Diesel, maar gebruik heel weinig :), Belasting betaal ik niet (in Zwitserland).
Dat verhaal van export zonder BTW, ik weet het niet of die vlieger zo eenvoudig opgaat. Dat zou inhouden dat iedere buitenlander pakweg 20% korting krijgt? Er zal wel een (invoer)addertje onder het Zwitserse gras zitten.

Op enkele merken (modellen) na, kun je in Nederland (ook bij een AD) probleemloos 20% korting bedingen.

En nog iets dat daar goekoper is: de BTW is maar 7.6%.
Bij de grenspost horloge tonen, en je krijgt een stempel op je export-formulier.
Opsturen naar de verkoper en je krijgt je btw retour! (als het goed is)