Zwitsers horloge

Vertel het maar eens!

Ik denk dat @Jomus gelijk heeft. Zeker een Seiko is van een compromisloze kwaliteit. Maar ik heb er geen om de pols, net zomin als ik in zo’n Japanse auto rijd. Voor mij mist een Seiko de emotie die een Zwitsers uurwerk wel heeft. Diezelfde emotie mis ik als ik in een Toyota zit… Geen idee waar het hem in zit.
Ik heb jarenlang Duitse sportauto’s gereden. Ook wel eens meegereden met een Toyota sportauto, maar dat is het gewoonweg hem niet, ook al kloppen de specs.

Generiek.

Ik stelde een vraag, weet jij het antwoord?

Zit echt tussen onze oren!!!
Ik rij Toyota,als ik daar in zit rij ik heel netjes.
Mijn vrouw rijdt een vw polo,als ik daar in zit ben ik een ander mens …

Vertel?

Koning van de weg,alles voorbij rijden behalve benzinepompen😂

Misschien dat als je een Zwitsers horloge draagt je ook een ander mens wordt en het wel kan waarderen…
Als precisie het enige is wat je boeit in een horloge koop dan een simpele quartz.
Verder zijn jouw claims dat Japanse horloges preciezer zijn dan Zwitserse horloges nogal discutabel te noemen.

Ik denk dat @Jomus het rationele type is: hoe kom ik zo efficiënt mogelijk van A naar B, dan koopt men een Toyota Yaris of Prius.
Hoe kijk ik zo efficiënt mogelijk tijd, dan koopt men een Quartz horloge van Japanse makelij.
De meeste mensen die hier rondlopen gaat het daar echter niet om. Die voelen emotie bij een Zwitserse automaat of een hand opwinder van eur 5.000,-. Wie koopt er nu een handopwinder? Rationeel bekeken.
Rationalisten als @Jomus en emotionelen als @Gobert of @Temporis zullen nooit tot elkaar komen. Dat is een fact of life. De vertrekpunten liggen simpelweg te ver uit elkaar.

2 likes

Dat iemand de keuze maakt voor een dergelijk vehikel kan ik wel begrijpen, weinig afschrijving en doorgaans lage onderhoudskosten.
Maar als men dan verder gaat en stelt dat deze keuze per definitie beter is zonder iets van verdere argumentatie snap ik het punt van de discussie niet zo.
Japanse horloges en Zwitserse horloges zijn immers behoorlijk brede begrippen.
Kan van beide wel horloges noemen welke ik mooi (en het geld waard vind) en niet mooi vind…

Dus het moraal van het verhaal is gevoel,emotie!
Ik vindt het natuurlijk ook leuk als ik kan zeggen dat ik een zwitser om heb natuurlijk!!!

Waarom is dat leuk dan?
Toch niet om prestige?

Toch de emotie?:grinning:

Ja machtig gevoel is me dat he ! Moet zelf ook minimaal 3 maal in de week een Zwitsers horloge dragen. Voelt anders gewoon niet goed, zal vast dat stukje emotie zijn.

1 like

Hou je mw nu voor de gek?

Met een Polo?

3 likes

Ja zeker!

Gevoel en emotie is de enige rede waarom iemand meer dan pak hem beet 100eu aan een horloge uitgeeft, of het nu Zwitsers of Japans is.
Als u het nog niet wist zijn er ook Seiko’s die een paar duizend euro kosten, dus niet enkel Zwitserse horloges zijn ‘duur’.

1 like

Doe je dat niet al zelf ?

3 likes

Ik had hem ook gelezen en me verbaast.