Zwitsers merk Radar, is 't wat?

Ik wil me eind dit jaar een horloge cadeau doen en ben aan het oriënteren. Daarbij kwam ik een aantal NOS horloges tegen op ebay van het merk Radar tegen die me erg aanspreken. Maar ik kan er online verder niks over vinden.
Hamvraag: is het wat? Zit er een betrouwbaar mechaniek in? Zien de kenners misschien iets geks aan de advertenties?
Het gaat om o.a. deze (foto van ebay)

link naar ebay

Edit:
Deze link is handiger, alle Radar horloges van de aanbieder.

Ik zie eta 2472 en as 1701, mij lijkt t allemaal te kloppen, maar zie graag bevestiging dat dit goede uurwerken zijn en dat ze idd kloppen bij deze horloges.

4 likes

Of het wat is weet ik niet, maar mooi is 'ie wel! :smiley:

1 like

Ben geen expert maar lijkt op een plakmerk…

Kwam wel deze tegen

Zou het idd echt Zwitsers NOS zijn ?

1 like

Ziet er uit als leuke horloges, beide uurwerken is ook niks mis mee. Qua merk zal het één van de vele Zwitserse merken van degelijke horloges zijn voor de grote quartz vloedgolf. Misschien je op mikrolisk meer vinden.
Onderhouds beurt ook nodig denk ik als de smeer middelen net zo oud en ongebruikt zijn als de horloges.

2 likes

:point_up: Dat dus.

Tof ding! Hoe groot is ie?

Of het een plakmerk is of niet (zo zou je Pontiac ook als plakmerk af kunnen doen, maar die zijn ook retecool) zou ik niet eens zo interessant vinden. Een foto van het uurwerkje en de geopende achterkant zouden wel leuk zijn, dan zie je wat je krijgt.

1 like

Het uurwerkje kun je wel op Ebay bewonderen

De geopende achterkant zie je niet maar hier toch een fotootje van de achterkant

2 likes

Tsja, er waren meerdere, die het merk geregistreerd hebben:

Wie van de vier het merk dadwerkelijk gebruikt heeft en wie van de vier deze exemplaren gemaakt heeft/heeft laten maken zal wel niet meer vastgesteld kunnen worden.

1 like

Ziet er erg mooi uit!

1 like

Dank voor alle reacties zover :slight_smile:
Fijn dat er ook bij jullie geen alarmbellen gaan rinkelen, heb ik toch wat opgestoken hier op het forum bij het zoeken naar mijn volgende mogelijke aanschaf.

1 like