Ten minste die conclusie kan je trekken uit een aanbieding op Watch2Day:
Swiss Made voor € 79.95
Ten minste die conclusie kan je trekken uit een aanbieding op Watch2Day:
Swiss Made voor € 79.95
Op watch2day zijn vaak leuke aanbiedingen. Heb er pas een Spinnaker horloge vandaan gehaald voor 65 euro bezorgd. Inclusief 2 bandjes. Je begrijpt niet dat ze het er voor kunnen maken.
En het zijn nog heel leuke klokken ook (afhankelijk van smaak dan hé). Ik ga ook een sefkes kiek’n!
De term SwissMade wordt dan ook te pas en te onpas gebruikt voor horloges waar alleen een Zwitser heeft getekend voor ontvangst van de afgemonteerde horloges uit Shenzen. Volgend jaar worden de regels aangescherpt en heeft die merknaam weer betekenis.
Hij staat er nu voor 60 euro
http://watch2day.nl/deal/16744/spinnaker-flaggy-sp-5012-01-chronograph-met-gratis-nato-band
Maar 46mm kast, is dat niet best groot?
Doet denken aan een Corum Admirals cup. Hommage…
+1
Grt. Marco
De regels zijn nu al duidelijk. De bovenstaande werkwijze is daarmee strijdig. Zie de “Verordnung vom 23 Dezember 1971 über die Benützung des Schweizer Namens für Uhren”. Oftewel de zogenaamde 50% regel. De Zwitsers zijn er al sinds 2003 en meer specifiek sinds 2007 over aan het bikkelen om die regel te verhogen naar 60%. Magertjes IMHO. Weet je meer, licht het dan s.v.p. even toe.
tja we zien wel, 46mm is best groot ja. Als hij niet bevalt zet ik hem wel op MP
En volgens de specificaties met een Japans - dus niet Zwitsers- uurwerk…
Tegen die tijd dat de Zwitsers er uit zijn, hoe “Swiss Made” weer inhoud kunnen geven, zijn ze waarschijnlijk al ingehaald door de Chinezen. Hoe lang kan je over iets doen, zeg. Weet iemand nog hoe het “Made in Germany” ontstaan is?
Als Britse poging, om Duitse produkten te herkennen en als inferieur neer te zetten. We weten allemaal hoe dat afgelopen is…
Ik vraag me af of die schroeven in de bandaanzetten echt zijn of pure decoratie.
Oftewel, maak je daar de band mee los of heeft-ie gewone push-pins.