Zwitsers Sandoz horloge ?

Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik zoek informatie over een horloge wat ik kort geleden tussen de rommel in een kringloopwinkel heb gevonden en waarvan ik vermoed dat het wel eens interessant zou kunnen zijn. Ik heb de diverse topics over Sandoz horloges gelezen, maar daar in niets gevonden over dit model.
Het gemakkelijkt zou ik foto’s kunnen bijvoegen, maar ik kan nog niet vinden hoe. Misschien kan iemand een aanwijzing geven?
Het horloge zegt op de wijzerplaat: Sandoz slimline en CAPILLAIRY SHOCK swiss
Aan de achterzijde: TROPICALIZED WATERPROOF - SHOCKPROTECTED SWISS MADE EN ALL STAINLESS STEEL. Verder het logo van Sandoz, met daar onder een serienummer 1783-56. Alles is circulair gegraveerd, dus niet stervormig zoals je wel ziet van Sandoz.

Het uurwerk loopt en ziet er schoon uit. Leuk is (volgens mij) dat het geen ETA uurwerk is. Het is gegraveerd met: 17 JEWELS HENRY SANDOZ & FILS. Zelfs op het echappement vind ik het logo van Sandoz.
Een waarde is natuurlijk altijd leuk (of misschien niet) maar meer info of historie lijkt me leuker.

Een foto uploaden kan door op het icoontje te drukken met het pijltje naar boven gericht. Het staat ongeveer in het midden (boven) als je een berichtje aan het typen bent.

Ok, dan moet dit gaan lukken !!

![20180813_140646|243x500]

Aan de achterzijde is te zien dat de kast helaas ooit geopend is geweest door een sukkel :wink:

5 likes

3 likes

Respectabel oud merk. Ik vind de staat mooi. Prima kwaliteit, volstalen kast. Ik vind hem zeker een beurt waard, al zijn ze niet heel veel geld waard.
edit: kun je met een loepje een nummer vinden onder de balans? Ik zie het kaliber zo snel niet op Ranfft terug.

Prachtig ding met die markers.

Mooi ding hoor!

Kan hem ook niet precies vinden, maar het lijkt een iets opgewaardeerde versie van een FHF 67. :thinking:

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_67

Ik denk kaliber 56 ?? Als je de laatste foto aanklikt en dan nog een keer aanklikt zijn de cijfers onder de balans goed leesbaar

Ah, ik had die foto niet goed bekeken. Ik kom er echter niet mee verder helaas. In die tijd maakte Sandoz wel goed spul in elk geval. Ik schat hem uit de periode 1955-1960 ongeveer.