Een jonge kennis/vriend van me raakt steeds meer geintresseerd in horloges, mede omdat hij nu iemand kent die ook van horloges houdt, en om hem een duw in de rug te geven naar leuke automatische horloges had ik hem beloofd dat als hij zijn toelatingsexamen zou halen voor een studie, ik hem een leuke seiko 5 zou geven. Ik kon nou eenmaal niet teveel geld er aan uitgeven en zag via creationwatches leuke betaalbare automaten. Vorige week kreeg hij de uitslag en ik bedacht me om eerst even in t centrum bij horlogedealers te kijken of ik niet misschien een leuke maar betaalbare horloge op de kop kon tikken.
Bij de seikodealer kon ik niet echt iets goedkoops maar betaalbaar (zoals via de aziatische webwinkel) vinden en iets in me wilde toch ff bij tkmax langs gaan (ook al had ik nog geen ervaring met horloges in dat winkel). Eenmaal id winkel pakte een junkers 6050-5 mijn aandacht en het was maar 150 euro. Ik vond hem zo mooi dat ik naar buiten ben gegaan en alle informatie over t uurwerk heb opgezocht. Het betrof een bauhaus model met een hele tekst over een vliegtuigfabrikant etc, maar ook dat het een zwitserse uurwerk bevatte: de ETA 2824-2 als ik t me goed meen te herrinneren. Ik heb die jongen er heel blij mee gemaakt, en voel me zelf nog steeds zo trots dat ik een zwitserse uurwerk voor dat geld op de kop kon tikken. Hij was best dun en viel zo leuk op pols. Straalde veel klasse uit en staat gwn goed en zo modern en klassiek tegelijkertijd.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen met dit verhaal, is mocht je op zoek zijn naar een nieuwe horloge, om af en toe ook bij winkels als tk-max te kijken. Op de een of andere manier hebben zij blijkbaar best leuke horloges. En soms zelfs zwitsere uurwerken die best betaalbaar zijn voor degenen die niet veel te besteden hebben.
Een heel verhaal, maar ik voel me gwn zo trots op die aankoop dat ik hoop dat anderen ook zulke aankopen kunnen doen.
De max bill van junghans is ook mooi en de junkers zou maar zo een kopie ervan kunnen zijn maar toch vind ik de junkers leuker. Op t eerste gezicht dacht ik dat de logo erg storend zou zijn, maar het gaf de horloge net dat beetje extra. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar wauw. Het past allemaal precies voor mijn gevoel. Vooral ook de loge beneden en daarboven de naam. Het doet iets heel positiefs met t uiterlijk. En de max bill (solar powered) is bijna 10x de prijs. Wel leuke horloge daar kan ik niets tegenop brengen. Wel klasse hoor die bauhaus modellen
Dank je wel en hij is er ook echt blij mee. Hij heeft m met alle trots om zn pols en vertelt me dat hij al veel complimenten en bekijks heeft gehad. Ik moet zeggen dat dat mij stiekem ook goed doet.
Mooie keuze Hou er wel rekening mee dat het slechts 3 ATM WR heeft. Dus watersport in welke vorm dan ook is niet verstandig met dit horloge. Sterker nog, dan is het einde verhaal, want herstel van waterschade is duurder dan het horloge zelf in dit geval.
In het verleden zelf een Junkers 6664-2 flieger gehad met Miyota uurwerk. Was prima voor het geld, ook aardig goed afgewerkt.
Deze Bauhaus stijl Junkers ziet er prima uit en met een ETA ook nog. Goede vondst wellicht nog wel leuker dan een Seiko 5
Daar gaat hij nog lang plezier van kunnen hebben.
Die 6664-2 is wel echt een mooie ook. Ik houd wel van die stijl. En myota zal naar mijn idee niet veel onder doen. Het is immers de tijdperk dat onderdelen steeds beter kunnen worden gefarbiceerd (onderdelen meer uniform) en enkel de regulering van de horloges onderschijd in de precisie maken. Althans dit denk ik, en zal wellicht niet altijd gelden. Miyota is naar mijn idee een stuk goedkoper maar kwalitatief dik in orde. De japanners kunnen er ook wel wat van hoor🤷♂️
Draag met veel plezier een Junkers 6060-5 met een miyota uurwerk, maar zo te zien exact zelfde kast. Erg fijn aan de pols, zal hij veel plezier van hebben .
Mooie horloge knutselaar. Elke Junkers straalt veel klasse uit zie ik. Prachtige horloges. En inderdaad, hij zit lekker om de pols, dat had ik ook ff gevoeld id winkel. Mooie horloge heb je knutselaar.