Zwitserse horloge industrie in 2020 'A Year to Forget'

Bron: Sjx

2 likes

na de quartzcrisis nu de smartcrisis?

Welke industrie was wel gebaat met 2020 dan?
Buiten de producenten van mondkapjes en gelletjes?

1 like

Supermarkten en drogisterijen.

En Scottex

De wc-papier industrie…

Bedankt voor de bevestiging

1 like

Mealkit industrie
Fitness industrie
Fietsen industrie

“The breakdown of 2020 Swiss watch exports by export value illustrates the stark decline suffered by the cheapest of Swiss watches that have an export value of CHF50-1,000 (which has to be multiplied by 2.5 to arrive at public retail prices). This segment suffered considerably more than the upper price categories, of export value CHF2,000-10,000, and then CHF20,000 and up.”

Ik denk dat bovenstaande eea wel aardig samenvat. Dus zoals ik het lees:

• COVID bad for business in general
  • lower segment faces fierce competition from smart watches
  • high end: steady as she goes
  • ook in 2021 weer in de wacht voor een Rollie
1 like

Geen medelijden met de meeste, nog wat meer prijsverhogingen doorvoeren dan stroomt het geld vanzelf wel binnen. Tenminste dat denk men.

1 like

Ik weet het niet hoor, zo’n linkje zonder verhaal erbij … ik vind het een beetje jammer en van weinig toegevoegde waarde voor HF. Wat vind je er zelf van bijvoorbeeld? Je hebt het vast wel gelezen. :wink:

Overigens ben ik benieuwd of 2021 er anders uit gaat zien voor de horloge industrie! In ieder geval speelt het meeste zich vooralsnog on-line af, dat is best jammer voor een luxeproduct wat je wil zien/voelen/ruiken/…

3 likes

En: DHZ zaken.

1 like

Weet je dat zeker? Fietsen zijn bijzonder slecht leverbaar. Levertijd van een model dat niet op voorraad staat bij de dealer is snel 8 maanden tot een jaar.

Ze willen wel verkopen maar er zijn te weinig onderdelen.

Hoe komt het dat de voorraden op zijn denk je?
Er zullen maar weinig fietsen met korting verkocht zijn afgelopen 12 maanden, waar normaal gesproken gestunt moet worden om leeg te geraken voor de nieuwe modellen komen.

2 likes

:upside_down_face:

Natuurlijk wordt er ook heel veel verkocht maar elke dealer waar ik kom (net allebei nieuwe fiets gekocht) zegt dat ze nog veel meer hadden kunnen verkopen als er normaal geleverd zou worden.

Alles wat niet besteld is en al in de showroom staat had een paar maanden terug al snel een levertijd NA komende zomer. Er valt dus voor veel dealers niet veel meer te verkopen dan wat er in de showroom staat. Het gaat dus goed met de verkoop maar het had vele malen beter kunnen zijn als er aan de vraag voldaan had kunnen worden.

1 like

Het kan altijd beter :wink:

1 like

Verkopen per land:

Bron: MONOCHROME

2 likes

Als ze nu maar goedkoper worden !?

Dr wordt in verhouding wel bizar veel naar NL geexporteert. Vergelijk dat eens met Belgie (15 mln inwoners?) en Frankrijk (70 mln inwoner?)

En dan, China neemt veel af, maar china heeft 80x zoveel inwoners dan NL Omgerekend zou NL er met zoveel inwoners 18.800.000.000 € aan horloges moeten afnemen.
Ziehier de hoge welvaart (of horloge-idioterie😂) van Nederland.