Ik heb ook die neiging (en dus niets met Rolex). Maar de grote meute is bepalend.
Kwestie van tijd…
Maar ik ben ook fan van de slogan van Klaverblad verzekeringen.
“Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder”
Ben ik het helemaal mee eens.
Rolex is het goedkoopste horloge wat er is, als je het juiste model op de juiste plaats koopt. Ik heb BV mijn GMT in 2011 nieuw bij Gassan op Schiphol (dus ex BTW) gekocht voor 5184, en eind vorig jaar verkocht voor 5750. Een hoop draagplezier en geld toe.
Probeer dat eens met een ander merk. Is mij met IWC, Panerai, en Breitling iig nooit gelukt.
Terecht, dadelijk schaft Jan en alleman zich zo maar een Zwitsers uurwerk aan. Moet wel iets aparts blijven.
Leuk dat je het noemt, maar een goed, mooi zwitsers uurwerk kost toch een fractie van een Rolex?
Staan ook nu heel wat aardige klokjes in de horlogemarkt hier. Zitten echt hele aardige klokjes bij waarin ik (geen Rolex kenner) echt geen reden kan verzinnen om het niet boven een Rolex te prefereren. Voor een fractie van de prijs 
Ik ga mee met de hype,heb gister me meterprijzen met 20% verhoogd.
Zijn de banken weer begonnen met het uitdelen van geld? Telefoon staat sinds gister roodgloeiend en iedereen wil laten verbouwen zonder bon😜
Back to the 80/90,s !
Hoe meer de Zwitsers hun prijzen verhogen, hoe meer liefhebbers naar microbrands (Halios, Helson, Borealis, Crepas etc.) zullen uitwijken welke kwalitatief goede en leuke modellen uitbrengen. Weliswaar vaak zonder ETA tegenwoordig maar met betrouwbare Seiko- of Miyota-uurwerken. Dus ook zij zullen van de prijsstijgingen profiteren.
Laat die hyperinflatie maar komen!
Hogere prijzen, hogere salarissen en ik nog steeds een oude hypotheek!
Laat geld maar lekker snel minder waard worden.
Helaas zijn de liefhebbers maar een beperkt deel van de markt, die bovendien ook nog vaak (onderling) tweedehands koopt. Zolang het grote publiek de prijzen slikt zullen ze blijven verkopen.
Ik had eerder ook helemaal niks met Rolex, maar ben door dit forum het merk wel meer gaan respecteren.
Mocht het budget het ooit toelaten, dan gaat er zeker eentje komen.
De grote merken doen echt wel goed marktonderzoek, maar gevoelsmatig moet het een keer klaar zijn met stijgen? De Speedmaster bijvoorbeeld is echt zo enorm in prijs gestegen de laatste jaren. In 2006 kocht ik er eentje nieuw bij een juwelier voor 1800 euro, daar vind je ze gebruikt niet eens meer voor.
Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.
Idd,die oude hypotheek heb ik ook nog,uit begin 90. Nog een paar duizen euro aflossen en dan is die klaar.
Moet wel lachen om al die mensen die ik ken in de Vinex-wijken met huizen van 4 a 5 ton en geen piek in hun zak en geen pijpje bier en bitterbal in huis.
Meer als 1000.00 euro aflossen per maand en als ze hun huis verkopen blijven ze nog met een restschuld zitten ook😂
Tissot doet anders ook aardig mee de laatste jaren qua prijsstijgingen. Daar bovenop pimpen ze bepaalde modellen, en die gaan gewoon dik over de kop met hun prijs (voorbeeld is de nieuwe PRS516)…zolang mijn salaris dat niet bijhoudt, kan ik dat niet meer volgen.
Word ik mss toch weer blij met m’n nickname 
Je salaris vaststellen in Zw. Franken helpt 
Om die prijsverhogingen voor te zijn, heb ik gisteren nog snel een nieuwe TAG Heuer Aquaracer gekocht.
Als het straks nog wat lichter is/opklaart, zal ik “nieuwe aanwinst” foto’s gaan maken.
Grt. Marco
Helaas is dat niet aan mij, en de werkgever zal er niet in meegaan. Best wel jammer…
Serieus…Filipucci is al begonnen… 
Nieuw:
http://www.filipucci.nl/producten/horloges/rolex/2351/
2014:
http://www.filipucci.nl/producten/horloges/rolex/2343/
Je kunt wel lachen, maar zolang je “meer als” zegt, doe je iets heel goed fout.
Of Tjeerd zonder hoofdletter schrijft