Zwitserse Horloges voor 800euro

Hallo mensen , ik ben nu al aan het rondkijken voor een " echte " horloge.
Rond de zomer ben ik van plan om een nieuwe horloge aan te schaffen van Zwitserse kwaliteit. Welke horloge zouden jullie mij aanraden voor een bedrag dat niet hoger is als 800 euro.

mvg b0z4

Een Zwitsers merk (Le Locle) dat een mooie traditie heeft, en een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding heeft is TISSOT.

Je hebt al een TISSOT vanaf een paar honderd Euro, voor € 800 heb je bij dat merk ruime keus.

Tissot Le Locle is inderdaad mooi, 7750 uurwerk erin.
Houdt hier de horloge-markt in de gaten, je ziet ze wel regelmatig voorbij komen (staan er nu twee geloof ik zelfs).

Succes ermee!

Wat is een ‘echte horloge’ ?

Dressy, sportief?
Automaat, handopwinder?

etc. etc.

Iets meer afbakening van je voorkeur lijkt handig. Koop anders ‘Armbanduhren 2009’ en ga gewoon bladeren.

hans

Zoals gezegd is er voor dat geld een hoop te koop. Hangt er erg vanaf wat voor iets je zoekt. Dan hebben we het nog niet eens gehad over de mogelijkheid een horloge tweedehands aan te schaffen, dat kan de keuze ineens veel groter (en daarmee moeilijker) maken. Succes!

Dag b0z4,

Met zo’n budget zou ik (als eerder gesuggereerd) op zoek gaan naar een mooi horloge met een Valjoux 7750 of 7751 uurwerk. Dan heb je een Zwitsers uurwerk. Dit uurwerk komt echter in heel veel modellen voor, waaronder de Tissot leLocle; een heel mooi horloge. Persoonlijk vind ik de Hamilton Jazzmaster net even iets mooier.

Misschien kan je met heel goed zoeken voor dat budget een Meistersinger kopen, bijzonder horloge voor niet al teveel geld, maar normaak gesproken wel iets meer dan 800 euro.

succes en veel plezier met je zoektocht!

Er staan trouwens 2 Tissots lelocle te koop op dit forum, eentje nieuw de ander bijna nieuw. Lijken me beiden een goede deal!

De Hamilton Jazzmaster vind ik wel een mooi model , maar de Frederique Constant Healey model blijft maar in mijn hoofd rond dwalen :D. Vinden jullie de Healey model
800euro waard ?

Dag Boz4, Tissot is inderdaad een goede aanrader. Maar als het niet persé Zwitsers hoeft te zijn kan je ook kijken bij de Duitsers; Meistersinger, Junghans en Stowa bijvoorbeeld! Ruim onder de 800 euro te krijgen (Nieuw!!).

Inderdaad een heel stoer model, zeker met die gaten in de band. Ik zag er trouwens een te koop op www.chrono24.com, nieuw uit Duitsland voor 775 euro.
Uurwerk is een prima ETA uurwerk. De lay-out van de wijzerplaat vind ik erg op de Jazzmaster lijken, dus dat is een kwestie van smaak…

En toch is een Meistersinger een meer authentiek horloge in die prijsklasse. Als je je zinnen heb gezet op die FC, dan zou ik verder kijken om de prijs meer in de buurt van de 600 euro te krijgen, dat is mij uiteindelijk ook gelukt met mijn Hamilton…moet je wel een beetje mazzel hebben.

Succes!

Kijk ook eens naar Oris. http://www.oris.ch
Zwitsers en bestaan al meer dan 100 jaar met een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding.