Advies automaat tot 500 Euro

Of een chrono, bv. deze:

de SSB299P1.

Rond de 250 euro. Ietsje minder.

Dit is geen automaat helaas

1 like

De Hamilton Khaki Xl is wel een goede kandidaat maar ook de eerste Seiko gepost door @Blauwbeer.

Excuus.

1 like

No need mate :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 like

Dat bepaalt TS. :sweat:

1 like

Misschien ooit een FOSH ?

39,6 mm dacht ik :wink:
Ergens hier zweeft er een topic over de exacte diameter maar ik kan ‘m niet terug vinden

1 like

Seiko Sumo of je budget ietsje oprekken naar 600-650 euro een tweedehands SPB051 of SPB077 proberen te scoren.
Meerdere Seiko duikers met uitgebreide foto’s staan in onderstaande reviews:

Citizen NH8389-88LE

46mm en ver onder de €500.

Seiko sumo dat is heel veel waar voor je dollars.


En man das een mooie je kan ook gaan voor de zwarte of blaAuwe, die zijn wat goedkoper.

1 like

Ook prima, de spec zeggen 41mm :stuck_out_tongue_winking_eye: maar perfect fit (met één extra schakel) om mijn pols van circa 20cm :ok_hand::ok_hand::+1:

1 like

Toch 20-25% hoger dan budget en dan tweedehands :thinking:.

:point_up_2:

Hebbes (beetje off topic, excuus daarvoor)

1 like

Ik heb hem zelf gehad, maar de Oris waar ik zo’n 2,5x meer voor heb betaald vind ik alle centen waard. De kast en lume van de Sumo zijn inderdaad erg goed, maar de band en sluiting zijn behoorlijk ondermaats. Als je waar voor je geld wil, zal ik eerder een 2e hands turtle nemen met een strapcode, of een goedkopere orient.

Orient Mako XL? Dan kun je er twee kopen voor die 500 euro

Hoe groot is je pols in vredesnaam? ik zou de mast heroverwegen als je onder 19cm zit.

Zo niet dan dit:
UY445

Ik weet dat het geen field horloges zijn, maar bij groot krijg je vaak duikers.

Orient heeft ook grotere horloges in die prijsklasse. Kijk anders even bij seriouswatches.

Je zou ook kunnen overwegen n automaat uit te proberen om te zien of t wel iets voor je is. Enerzijds lopen ze vaak niet zo nauwkeurig als een quartz, en meestal is de gangreserve (hoe lang loopt ie door wanneer je en niet om de pols hebt) slechts enkele dagen.

Misschien dat een Fiffer hierbij kan helpen. De Seiko Turtle Fiffer is toevallig een automaat en circa 45mm.

1 like

Ik heb altijd nog veel plezier van deze. Khaki Field Auto H70625133
Maar helaas wel boven je budget. (695 nieuw)

Ik heb vaker gekeken naar een mooie automaat van 44 rond de 500. Ik heb nog weinig succes gehad.

:joy:
Wat is dat nou weer voor een onzin :rofl:

1 like