Christiaan van der Klaauw - Ariadne

Thanks! Leuk dat je dit kunt waarderen.

1 like

Toevallig vandaag enkele fraaie vd Klaauw’s bekeken in de vitrine bij van Hell in Apeldoorn.
Er lag trouwens ook een tweedehands ‘real moon’, prijs op aanvraag…
Zal geen koopje zijn. :blush:

1 like

Of course! Bedankt voor het delen. Cool ook je keuze voor een CvdK, is tenminste eens wat anders dan anders. Vind jouw gouden exemplaar echt super mooi, en cool ook de opgelegde indices!

2 likes

Als ik dit zo bekijk is het wel redelijk zwaar overpriced. Zeker als je de nieuwwaarde ziet. Wat een geld.

2 likes

Door CvdK is mijn interesse in horloges aangewakkerd. Sterker nog: een paar jaar geleden stond ik voor de keuze een Ariadne of iets anders (ander merk!) aan te schaffen ter afsluiting van een mooie periode in mijn leven.

Kijkend naar de toekomst heb ik het toen niet gedaan en ben voor een ander horloge gegaan.
Ergens toch of steeds wel reuze spijt van.

Dit alles neemt mijn gevoel voor de "tweede keuze’ echter niet weg. Hier ben ik ook superblij mee, aangezien dit een meer verstandige keuze was.

3 likes

Zo te zien heb jij een CK1. Het grotere 41mm model met de klassiekere uienkroon en gladde pushers.

Zelf heb ik de CK2 gehad. Was 38mm en had een meer strakkere kroon en geribbelde pushers.

Voor @TheWornWatch nog eentje uit de oude doos:

(als je goed zoekt of weet waar je moet zoeken herbergt dit forum veel mooie topics.)

1 like

Klopt helemaal. Deze is de eerste uit die serie. Heeft een net iets andere kleur wijzerplaat dan de rest.

1 like

Ik heb laatst een paar vd Klaauws gepast, oa deze:

Het zijn wel tonnetjes op de pols

5 likes

hmm… ja daar moet je dan wel even aan wennen. jij hebt wel meteen een erg ‘dik’ :smiley: model gepast :wink:

2 likes

In álle opzichten.
Ik weet niet zeker of ik het goed heb, maar ik geloof dat hij ivm een kerstaanbieding afgeprijsd was van 45k naar 30k…

1 like

Denk je dat ze misschien nog goedkoper gaan worden vanwege de Corona situatie? Ik zie helemaal geen nieuws meer over de CvdK’s. Zijn ze misschien aan het krimpen?

De echte van der Klaauws, met klauw dus worden alleen maar zeldzamer :sunglasses:

7 likes

Van de volledig rosegouden zijn er maar een aantal gemaakt.

10 likes

Wat heeft zo’n Van de Klaauw een klasse vergeleken bij zo’n Rolex.

6 likes

Benieuwd. Draagt hij als groter of kleiner als 40mm? Ik vind deze kastvorm klein ogen voor 40mm.

1 like

Als ik in dit geval moet kiezen tussen deze twee zou ik ook voor de Klaauw gaan.

2 likes

Ze zijn vooral hoog, wel tof, maar behoorlijk duur

2 likes

Maar heb je wel het gevoel dat je een 40mm horloge om hebt of kleiner?

1 like

Voelt voor mij zeker als een 40 mm. Zie foto, op een pols van 17,5 cm

13 likes

Ik heb kleuterpolsjes, dus bij mij voelt alles al gauw groot. Deze hadden een mooie maat qua diameter, maar to be fair, ik heb ze niet zó nauwkeurig bekeken/vergeleken omdat ik ze toch niet kan betalen

1 like