Info over Christiaan van der Klaauw Ariadne en Ceres CK 2

Dag iedereen,
Alvast gegroet aan alle forumleden. Ik ben hier nieuw en heb enkele vragen over de horloges van Christiaan van der Klaauw.

Weet iemand of de Ceres CK 2 nog gemaakt wordt? Ofhet interessanter om een meerprijs van 1000 euro te betalen voor een Ariadne?
Kan iemand mij vertellen wat de meerprijs is voor een gegraveerde rotor?

De horloges van CvdK houden me al een tijdje bezig en ik zou het fijn vinden mochten jullie mij kunnen helpen.

Een gegraveerde rotor kost rond de 800 Euro als ik me niet vergis.

Net mailtje gehad van Horloge Platform. Ze vertellen me dat een gegraveerde rotor circa 500 kost.

Valt nog mee. Als hij in goud is tenminste.

1 like

Waarschijnlijk kan Hans (Nivelacuso) wel het juiste antwoord verschaffen.

Of de CK2 nog leverbaar is kanik niets over zeggen. Wel heb ik zelf ook een rotor besteld en de prijzen varieren nogal:

standaard stalen kost rond de 650euro
een mooie gouden zo 900
een eigen ontwerp (familiewapen bijv.) rond de 1100 deze is dan wel goud natuurlijk

Hallo Carpe Diem,

Naar mijn weten wordt de ceres CK2 nog gewoon gemaakt. De prijs is inderdaad maar liefst 1000 euro onder die van de full-size Ariadne of Ceres.
De diameter van de Ceres CK2 is 37,5 mm, en die van de Ceres CK1 en Ariadne is 41,5 mm.

Het verschil tussen de Ariadne en de Ceres CK1 zit hem in de kast, en het feit dat de Ceres een extra knop bij de “10” heeft zitten voor snelverzet van de dagaanduiding. Bij de Ariadne moet je de datum verzet middels een voorwerp met scherp puntje. (Tip, gebruik een houten cocktailprikker, om krassen te voorkomen) Ik heb beide horloges gehad, en persoonlijk vind ik de Ariadne een wat meer klassieke uitstraling hebben. De Ceres zou je kunnen omschrijven als iets sportiever.

Welk horloge je ook kiest, het is sowieso een goede keus. met een CvdK kun je niet mis.

groeten,
Hans Mennink

Iemand een foto van de Ceres CK 2?

Op de kleine foto van de prijslijst vind ik de gespen wel sportiever, maar mij lijken deze van de Ariadne mooier. Misschien kan ik de gespen iets rechter laten slijpen?
De diameter van 37,5 is voor mijn pols beter dan 41. Ooit eens een Baume & Mercier aan gehad van 41mm, veel te groot.

Ik wacht al 2 dagen op een antwoord van van der Klauw, maar hij zal het wel druk hebben.

Hallo Carpe Diem,

hier een foto van mijn ex-van der Klaauw CK2 naast een Ariadne:

En wat bedoel je met gesp laten slijpen? … :smiley:

Met gesp laten slijpen bedoel ik de radius van het metaal waar het bandje aan vastzit iets laten veranderen. In de prijslijst leek de vorm hiervan niet mooi. Maar nu ik de foto’s van Jaap-Wim heb gezien valt dit beter mee dan ik had gedacht. Typisch bij van der Klaauw horloges is dat ze op ‘gewone foto’s’ veel mooier zijn dan in de brochure :slight_smile:

Als een andere vorm van gesp niet duur is, zou ik er willen zoals de IWC Portugaise. De knoppen en wijzers wil ik dan weer van de Ariadne en die rode wijzer op de foto in geblauwd staal. Verder nog een Engelse index en een bruine of donkerblauwe lederen band.

Maar laat ik maar niet te voorbarig zijn. Misschien wordt dit model niet eens meer gemaakt. Dan zou mijn dag wel echt om zeep zijn.

Wanneer heb jij die CK2 gekocht Jaap-Wim?

Bij mijne zat een doodgewone vouwsluiting, ongemerkt, dit vond ik wel jammer, had dan liever een gesp gehad met C. van der Klaauw erop (die heb ik vaker gezien, alleen nooit kunnen bemachtigen).

En ik denk dat je hiermee bedoelt:

de lugs, de ‘pootjes’ waarmee de band bevestigd is aan de kast. Waar bij de Ariadne normaal gesproken van die schroven uitkomen, is dat wat je bedoelt?

Die rode wijzer is van de chronofunctie, ik denk dat dat puur functioneel is bedoeld dat 'ie rood is, de geblauwde wijzers zijn enkel decoratief. (maar goed, het wordt jou horloge :wink: )

En maak je maar geen zorgen dat ze niet meer gemaakt worden, ik heb de mijne vorig jaar (5 april 2005) gekocht bij AWCo en had nummer 30 van de 50 (gelimiteerd en genummerd), er werd mij verteld dat mr. van der Klaauw nog een 2e serie ging maken (51 tot 100) en dat hij na deze serie misschien nog zo’n zelfde serie zou maken, maar dan met wijzerplaten met opleg. In hoeverre hij nu is met de 2e serie (of 1e serie) weet ik niet, maar het is niet onmogelijk er nog een te bemachtigen lijkt mij. Bel anders AWCo eens op, ze hebben ze gewoon in de winkel, kan je 'm passen en eventueel om meer info vragen. www.awco.nl

Als er nog vragen zijn hoor ik het graag. :wink:

Jaap-Wim,
Het waren dus de lugs die ik bedoelde met ‘gespen’. Op de foto zijn deze mooier dan ik verwachtte, dus misschien zo laten.
Waarom heb je die Ceres eigenlijk verkocht Jaap-Wim?
Komt dit horloge ook met zo’n mooie houten box?

vdK is blijkbaar ook erg bescheiden: de Pendulum CH1 wordt in gelimiteerde oplage van 350 stuks gemaakt. Als Nivelacuso het goed had in zijn verslag over het bezoek met forumleden aan vdK, maakt vdK slechts een 100 horloges per jaar. Om die 350 stuks af te krijgen, moet hij 3,5 jaar enkel dit horloge maken. M.a.w hij is misschien 10 jaar bezig voordat hij die 350 exemplaren af heeft.

Wacht inmiddels nog altijd op een antwoord van van der Klaauw.
Als hij bevestigd dat hij de CK 2 nog maakt, ga ik nog deze vakantie naar hem toe. Probleem is de afstand: ik ben van Limburg in België dat is meer dan 350 km rijden. Maar ik heb het er voor over.

Op dit forum ook iets gelezen van een eigenaar van een vdK. Zijn horloge wijkte maar 2 seconden per maand (!) af. Zijn deze horloges altijd zo fenomenaal, of is dit eerder toeval?

Wilde trouwens eerder een Chronoswiss Lunar Chronograph kopen, misschien maar beter dat ik deze niet heb gekocht :wink:

Carpe Diem, misschien dat van der Klaauw momenteel met vakantie is, of dat 'ie in het weekend ff vrij neemt, wacht het gewoon rustig af. :wink: Je kan hem ook bellen, misschien wel sneller en duidelijker.

De lugs zijn idd erg mooi, ze vormen mooi om de pols, zeker als je niet al te grote polsen hebt (als ik dus).

Hier zijn nog wat foto’s van mijn van der Klaauw, incl. met doos:

close up van het uurwerk:

hier wat foto’s van het doosje:

de rotor die ik speciaal hetb laten maken (dit is trouwens ook de reden dat ik ook ooit weer een CK2 wil):

en hier naast een Meistersinger, mijn 2 toppers toendertijd:

ps. Je hebt een PB. :smiley:

Mooie rotor Jaap Wim, erg leuk om te zien !

Vermeld voortaan wel ff dat de goed gelukte foto’s van mij zijn!

1 like

Net mail gehad van vdK

De Ceres CK2 wordt nog steeds gemaakt en de levertijd is minder lang dan die van zijn astronomische horloges.

Mijn dag kan niet meer stuk!

Geachte heeren,
graag wil ik weten of elk horloge van Cvdk genummerd is ik heb sinds Vrijdag een cvdk angeschaft Ariadne staal gekocht bij horlogeplatform Den Haag , het valt mij ook op dat de mijne goudkleurige cijfers heeft mischien heeft dat met een jaartal te maken ,verder is de vlindersluiting met gesp ook gesingeerd,op het forum lees ik dat dat niet bij iedereen zo het geval is.
Ik hoop dat iemand mij wat meer over deze zaken kan vertellen.
Bij voorbaad dank.