De gemiste kans, welke deal ging er net aan jouw neus voorbij?

Gisteren had ik er weer eentje, een werkelijk geweldige deal maar dan gewoon net te laat zijn. Iemand bood een Sinn triple register chrono aan, met naar ik aanneem een Valjoux 72. Het enige nadeel, de bovenste pusher ontbrak.

Vraagprijs 20 euro…

De advertentie was een uur oud, dus meteen contact opgenomen maar helaas iemand was me te snel af geweest… al verkocht.

%#@@#%$%$%$

:rage:

Ik heb nog overwogen om de deal te torpederen, maar soms moet je ook gewoon iemand anders de mazzel gunnen, en zelf heb ik regelmatig het geluk aan mijn zijde dus ik moet ook niet klagen, maar tjonge wat een gemiste kans.

Vandaag kwam ik er wel achter dat de bezel ook ontbrak maar voor dat geld lijkt me dat nog geen issue, dit is een complete:

Heeft er nog iemand anders een vergelijkbaar iets meegemaakt?

4 likes

Circa een half jaar geleden kwam ik een pre-moon Speedy tegen op marktplaats, 1250 euro vroeg de meneer, hij had al 3 biedingen met als hoogste 1400.

Ik belde hem met een bod van 1800 en meneer was akkoord maar ik kon die avond niet meer komen, of ik hem de volgende ochtend mocht komen ophalen. Dit was geen probleem en ik vroeg de meneer hem te reserveren, dit zou hij doen en het was ondertussen al 11 uur/half 12.

Je raadt het al, hij had hem niet gereserveerd en de volgende ochtend was het hoogste bod een bedrag wat net wat hoger was dan het mijne. Ik belde de meneer na om te vragen of onze afspraak nog stond maar het horloge zou in de familie blijven. Ik geloofde er al niks van maar kon er niks meer aan doen.

Enkele dagen later zie ik op Facebook een bericht van de nieuwe Speedy van @ReneJK en nadat ik hem had gevraagd of dit diegene van marktplaats was, bleek dat inderdaad zo te zijn. Net misgelopen dus :cry:.

1 like

20 euro? Dat is echt een koopje.

Klein jaartje geleden stond er een zo goed als NOS exemplaar (inclusief doos en papieren) van een Seiko 6105-8110/9 op EBay. 200 dollar buy it now. Ook te laat.

Iets daarna stond hij voor ruim 2500 dollar te koop en die was ook zo weg.

Zou hem zelf niet verkocht hebben maar wel mijn andere 6105…:wink:

1 like

Aantal jaren geleden een Omega Ploprof 600 misgelopen…eigenaar wilde 695 euro…had ie destijd in gulden ook betaald dus dat wilde hij hebben…had in de auto moeten springen ondanks het tijdstip van half 12 in de avond.
Ben ik nu nog ziek van…

Verder nog een Revue Thommen saab 9-3 (of 5) met lemania 5100 uurwerk misgelopen…is destijds hier op het forum beland.

Verder kan ik nog wel ff verder gaan…maar je vergeet snel dat het vaker wel gewoon lukt, alhoewel extreme koopjes niet meer voorkomen.

tip van harry , altijd bieden naar de echte waarde vh klokje en meteen ophalen (of geld overmaken) , als je denk dat je een 8000 euro horloge kunt kopen voor 1800 euro moet je echt echt echt heel sneel zijn , er zijn namelijken kopers die 3000 euro bieden (en dat was bijna hte dubbele van het hoogste bod :wink:

3 likes

Leuk topic. Voor mij een Sinn 857 utc hier op het forum, een klok waar ik al heel lang naar loer. En voor een hele nette prijs. Maar ja ik moest zonodig met mezelf afspreken dat er eerst wat uit moest. Stom achteraf!

http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/c/8/c8d12566eab84a293f2169d9e494a8f623ff8906_1_666x500.JPG

gr, HJR

3 likes

deze kocht ik destijds nieuw in een Sinn depot…ergens 2007 voor 860 euro inclusief siliconenband…prijs is nu een beetje anders geworden.

Een hele goede trombone op een rommelmarkt verkocht zien worden voor 100 euro die 30x zo veel waard was.
Die is niet op dit forum terecht gekomen :joy:

1 like

Met de 321 Speedmaster was ik ook net te langzaam :slight_smile:

Er stond een V72 Autavia op Speurders ± een jaar geleden voor 1800 euro. Er waren helaas al 5 wachtende voor me (advertentie stond er een uur op)… Helaas.

Gelukkig ook aantal keer wel geluk gehad :slight_smile:

1 like

afgelopen weekend een GP equation terre laten lopen voor 650,- vond het toch te veel geld eigenlijk.
had zo ongeveer het tegenovergestelde van een impulsaankoop, maar goed.
nu is de vlam helaas wel aangewakkerd dus komt hij er uiteindelijk sowieso wel, maar ik betwijfel of hij ook zo goedkoop zal zijn.

2 likes

Zoiets heb ik een tijdje geleden gehad, een stalen Jaeger LeCoultre gezien maar de prijs was wel leuk maar geen koopje dus uiteindelijk afgezien van aanschaf. Een week of wat later zie ik hetzelfde horloge hier op HF, bleek het geen staal maar wit-goud… aarrggghhh!

1 like

Naar aanleiding van een tip hier op HF een Tudor Prince Oysterdate voor 500,- op UF. Stond er nog geen 1/2 uur op en was helaas de 2de gegadigde :persevere:

1 like

4 jaar geleden een Richard Mille 010 bij Gassan op de Dam, mocht weg voor een schijtprijs…wat krasjes erop je kent t wel… was toch echt serieus geld dus toen niet gedaan…nu 4 jaar later prijs gebruikt goedkoopste is 40k…

1 like

Een orignele Broad arrow speedy op 2dehands voor 8000EU deal gemaakt. Beschreven als Speetmaster (IIRC)
In de auto gekropen en tien minuten in de auto gebeld worden dat hij hem toch niet gaat verkopen.

Enkele dagen later horen dat hij voor 25000 is weggegaan…

1 like

Niets met horloges te maken, maar het ging wel net aan onze neus voorbij: een te koop staande woning (heel leuk!!). Net voordat wij een bod wilden doen… Verkocht! :confounded: weliswaar onder voorbehoud financiering… maar toch… :cry:

1 like

Er gaat niets boven typefouten… :slight_smile:

3 likes

deze was een jaar of drie geleden te koop.

Toen vond ik hem te duur, ook al kon ik hem wel betalen …
Ik heb een week of 6 getwijfeld.

Nu spijt ;-(

Maar wat ook waar is: Er komt altijd een nieuwe kans

Prijsstijgingen kun je natuurlijk niet voorzien, dan kun je nu wel van alles kopen in de hoop dat het over een aantal jaren meer waard wordt. Maar dat doe je niet en toch spijt hebben dat je het dan niet gedaan hebt. Dit lijkt mij niet nodig, omdat je indertijd er vast een gegronde reden voor had.

En die kans is er nu: http://veiling.catawiki.nl/kavels/6243123-astronomische-tafelklok-christiaan-van-der-klaauw-planeto-astrolabium-1990-extreem-zeldzaam

1 like

Wel een beetje groot voor om de pols :grinning:

Ik vind het technische deel van de klok echt super.

De esthetische vorm vind ik wat minder … (iets teveel bling bling)

Deze klok is al eerder op catawiki geweest en heeft toen het minimumbedrag niet gehaald.
Ik heb de verkoper gesproken en weet dat de vraagprijs 36000 is (of was).

De vorige keer is de klok ergens in de twintig blijven hangen.
Ik heb net de prijs iets opgedreven naar 10K. Ze mogen me rustig bellen voor die prijs …