Soms denk ik wel eens; wat als ik mijn hele collectie zou verkopen en 1 super-piece aanschaf. Een horloge dat alles kan, een endgame/ exit horloge; noem het zoals je het noemen wil. Zou dat bestaan? Zou het lukken? Moet ik dat willen? Een enge gedachte, maar toch leuk om eens over te discussiëren.
Welk budget zou je voorhanden hebben of in welke categorie zou je dan uitkomen?
Ik zou ongeveer 35.000 euro te besteden hebben voor 1 horloge. Mogelijk dat ik het bij 25k zou houden. Het enige horloge dat me te binnen schiet als ultieme 1-piece do it all; de VC overseas 4500v. (Voor retail 25 en GM 35k)
Ik zou het niet doen. Echt overtuigende alleskunners bestaan niet, en zeker als je 35k besteedt is het volgens mij totaal onnodig om je tot 1 horloge te beperken.
Als ik nog maar 1 horloge mocht hebben zou het op dit moment misschien een Nomos Club worden (allicht wel een iets grotere dan de OG 36 mm).
Ja bedoel niet dat die 35k op moet. Gevoelsmatig kan ik het ook niet aan om zo veel geld aan 1 horloge uit te geven. Maar meer voor de discussie dat het theoretisch mogelijk is om tot 35k te gaan. Of 40k. Maar precies wat je zegt en het hoeft dus niet op
Ik vind de overseas geweldig maar voor een one watch strategy zou ik toch een wat toegankelijker horloge willen hebben dat meerdere type banden accepteert