1 horloge dat je nooit zou verkopen

Zeker!

1 like

prachtig

EMKO-erfstukje van opa…

5 likes

Je verhaal doet me denken aan je titel. Maar je intro verhaal lijkt mij meer een 1 piece collectie. Zeg maar 1 horloge voor de rest v je leven.

Aan mijn vader gegeven toen hij al erg ziek was. Gaat nooit meer weg.

11 likes

Gekocht als nagedachtenis aan mijn recent overleden ouders. Datum op de pas is datum overlijden van mijn vader. Deze gaat niet weg!

15 likes

Waardevol.

1 like


Prijs-kwaliteit, 38mm, prachtige afwerking, goede staat (1965), mijn eerste vintage.

5 likes

Without a doubt mijn sarb033. Mijn eerste “echte” horloge en damn. Nog steeds kijk ik heel vaak er naar stiekem als ‘ie polstijd krijgt.

3 likes

Zeker, het was niet makkelijk om het voor mekaar
te krijgen en heeft aardig wat centen gekost maar voor mij elke cent waard!

1 like

Deze. Geen speciale reden. Vind dit hét horloge van alle horloges.

4 likes

Jouw post valt me op. Dit horloge is toch niet gebleven? Ik probeer niet vervelend te doen; ben enkel benieuwd waarom het horloge alsnog vertrokken is :slightly_smiling_face:

1 like


Mijn Citizen, 40 jaar geleden van mijn vrouw gekregen :slightly_smiling_face:

4 likes

:thinking: dat zet me aan het denken


Gekregen van een forumlid dus blijft

Gekregen voor mijn 30ste van de familie dus blijft

Speciaal laten samenstellen… uniek dus blijft

Ben bang als ik deze wegdoe er spijt van krijg
Dus blijft
:sweat_smile: blijft niet veel meer over zo he maar de rest mag weg

5 likes

Dat wordt wel lastig. Heb 1 erfstuk. Maar inmiddels ook een paar klokken die me veel waard zijn. Maar als ik er 1 aan mijn dochter en 1 aan mijn zoon ‘geef’. Dan blijft mijn 1957 RADO over😊.

6 likes

Ik heb drie erfstukken uit de sixties, alledrie kleine (naar de huidige normen) gouden herenhorloges mét gouden banden. Het gaat om een Jaeger-LeCoultre, een Omega en een Longines.

Het wordt een projectje om de gouden bracelets te laten omsmelten en -smeden tot draagbare bling naar eigen idee.

De horloges (die nu nog in een bankkluis liggen) zet ik dan wel op een NATO of zo :smiley: , maar ik zal ze nooit verkopen.

2 likes

De hele serie uit de Seiko Sarx lijn en de Star lijn van Orient.

2 likes

Hier hetzelfde verhaal, de Seamaster van mijn vader, nu een erfstuk omdat mijn vader al lang geleden overleden is.
Deze was wel het begin van mijn ‘horlogetic’ en waarschijnlijk ook de reden dat ik stiekum wel van gouden klokkies hou :laughing:
Maar wel altijd sober en stijlvol

4 likes

Mijn Oris Artix Date… Aangekocht als herinnering aan de geboorte van onze eerste dochter. Dat zal altijd een bijzonder stuk blijven en ik hoop het ooit aan mijn dochter over te kunnen geven natuurlijk.

2 likes

Tja, dat is uiteraard deze.

De Omega Constellation uit 1966 van mijn vader. Na zijn dood heeft het 38 jaar in een kast gelegen, tot ik op het HF ging en me afvroeg wat voor horloge mijn vader eigenlijk had gedragen. Bleek het dit te zijn.
Ik deel hem met mijn broer.

14 likes