Wat een mooi bandje ook! Wat is dat?
Thanks! Is een bandje van Ko , honingkleur struisvogel.
Precies wat ik had geraden.
Erfstuk van mijn overleden buurman. De beste man was als een grootvader voor mij en ik als een kleinzoon voor hem.
Erfstuk van de familie. Zit al verschillende generaties in de familie, dus zal weer door mijn zoon worden overgenomen.
Waarde…? Zou het niet weten. Onbetaalbaar in geschiedenis.
Helemaal niet vervelend, vragen staat vrij.
Het klopt inderdaad dat de deze GS toch gegaan is. De aanleiding was een wat emotionele bevlieging, zo noem ik het maar. Ik heb dat in een NA over de Glashütte beschreven.
Samengevat, ooit lang geleden, na het overlijden van mijn vader, had ik een aantal GS-sen naast elkaar om daarvan één als aandenken te kopen.
De SBGR305, deze dus, de Snowflake en een GMT.
De SBGR205 was toen in NL niet te krijgen, dat werd uiteindelijk de SBGW253 handwinder. Vervolgens kwam toch de SBGR voorbij, dat heb ik gezien als een “upgrade”.
Tsja, toen kwam de Glashutte voorbij, en mijn vrouw waarschuwde me al voor teveel emotie (vanwege de hele smalle link met mijn vader) . Maar ik zette toch door, helaas was die klik en herinnering er uiteindelijk niet.
En zodoende kwam de Snowflake weer voorbij. Toch de GS, die op mijn oorspronkelijke lijst waar ik samen met mijn pa behoorlijk over heb geboomd, stond.
En zo was de cirkel weer rond.
De Snowflake gaat dus niet meer weg.
Dankjewel voor de uitleg
Klassieker - zeker als je hem al zo lang hebt
Ik heb een klassieke Omega gekregen van mijn vader, die gaat nooit weg.
Gaaf horloge