1 horloge, maar welke?

Stel;

je zou maar 1 horloge mogen hebben, om wat voor reden dan ook. Welke zou dat dan zijn?

Kijk je dan naar de prijs/kwaliteit, de looks, historie, merkbeleving, praktisch nut of …? Om het niet al te moeilijk te maken is het budget gelimiteerd tot 15.000euro. Moet je toch wel íets voor kunnen vinden lijkt mij. :smiley:

Hier ben ik heel benieuwd naar. Ojah 1 ding, je mag er maar 1 voor rond dat bedrag en niet 3 van 5.000euro. :wink:

Game on!

Beste JW,

ik kijk dan naar alle aspecten die jij hebt genoemd en probeer de gulden middenweg te vinden,

ik wil het horloge bij iedere gelegenheid kunnen dragen, casual en dress
ik wil historie en merkbeleving
ik wil eigenlijk manufactuur
ik wil een tijdloze uitstraling
ik wil robuustheid

Persoonlijk zou ik waarschijnlijk uitkomen op een JLC MasterCompressor EWC, een AP Royal Oak of een Zenith Defy Extreme.

Om de definitieve keuze te maken wil ik ze dan alledrie IRL zien, voelen en om de pols hebben. En na ze alle drie omgehad te hebben zegt mijn gevoel dat het de JLC wordt, of de AP, of de Zenith. Oftewel, de “proefrit” heb ik wel nodig!

groet, Wim

by the way, leuk onderwerp!

Makkelijke vraag. Deze natuurlijk

Heee…eindelijk een medestander van de Zentith Defy-serie. Maarehh Wim, de Defy Extreme Open gaat je al niet lukken (laat staan de tourbillon) :frowning:

De Open kost € 19.900…Dus boven budget. Welke zou je dan willen? De Chronograph of de Power Reserve?

Voor 14.999,- mag je de mijne morgen komen halen, of vandaag :slight_smile:

Een Panerai Luminor Base, of misschien zelfs een 5218-201, moet lukken met dat budget. History en merkbeleving wegen bij mij dan het zwaarst, voor het praktisch nut heb ik andere oplossingen:

datum: kijk op de kalender :wink:
seconde: who cares :smiley:
duiken: duikcomputer :wink:
chronograaf: tringggggggggggggg, de eierwekker :smiley:

Ruud

Als je een budget hebt van € 15.000??? Opvallende keuze…

Soms hecht je andere waarden aan een horloge dan alleen de prijs :wink:

Ruud

Mooi gezegd, Ruud…

-Een geelgouden GMT II met zwarte plaat en groene wijzer;
-Rosegouden Day-Date;
-Een Patek Annual Calendar;
-Geelgouden Omega Aqua Terra 39 of 42 mm.

Ik houd van zware horloges en de kleur van goud vind ik mooi, beter dan koud staal of platina.

this one de The Pilot’s Watch Double Chronograph

heb hem al in real life gezien en het is een ware schoonheid

Nu nog leren tellen :smiley:

Welke wordt het nou als je er maar één mag hebben?

Ruud

een mooie seiko.
zelf op halen uit japan uiteraard wel eerst twee weken op speurtocht daar om het zogenaamd te vinden.
lekker weer naar huis met mijn klokkie.
wat overblijft op de bank!
gr oscar

het zal voor mij dan wel een glashütte worden…maar ik kijk niet zo vaak in deze prijs klasse dus het kan nog veranderen.

Ik hoor (lees) jou meer en meer de naam Glashutte laten vallen. Zit daar iets aan te komen? Ik raak er zelf ook meer en meer van in de ban.

ik vind ze niet verkeerd , maar het zal zeker nog even duren…of ik moet de lotto winnen :wink:

Haha…

Ja, je bent jurist of niet hè ? je mag er 1 en je neemt er 4 !

zoals Wimster al schreef , eerst even passen, dan kan ik kiezen.

Ik denk toch de Aqua Terra Big Size 42 mm, ondanks goud toch nog redelijk beschaafd. Misschien dat ik hem een jaartje later wel inruil voor een GMT, of mag dat niet !? haha…

Onmogelijke vraag. Het ideale horloge bestaat volgens mij niet. In beginsel houd ik van gewone simpele uitvoeringen: uren minuten seconden datum. Maar goed het budget in aanmerking nemende denk ik ook GO. Deze past in staal precies binnen het budget.

Beste Richard,

ik zou waarschijnlijk gaan voor de power reserve. en ik zou de classic open ook even passen. die liggen beiden rond de € 10000

greets, Wim