1 horloge, maar welke?

Ben ik de enige die voor zo’n bedrag niet zo gauw iets ‘Duits’ zou kopen? Ik weet niet of Minerva Duits is, dat zou dan wel interessant zijn, maar merken als Glashütte en Lange trekken mij helemaal niet, het is vast heel mooi allemaal, maar ik denk toch eerst Zwitsers, of ben ik nou heel ouderwets?

Vooral voor zo’n bedrag eigenlijk! :slight_smile:

ik zie niet in waarom ik een zwitsers horloge boven glashütte of lange zou plaatsen… :wink:

seamaster Schreef:

ik zie niet in waarom ik een zwitsers horloge
boven glashütte of lange zou plaatsen…

mvrgr joost

ik kan geen zwitsers merk boven lange&sohne plaaten ( neee zelfs geen vacheron of patek of whatever)

Heb laatst een onafhankelijke horlogehandelaar horen zeggen dat hij op dit moment de kwaliteit van L&S hoger inschat dan Patek Philippe van vergelijkbare prijs uiteraard.

hcptdg Schreef:

Heb laatst een onafhankelijke horlogehandelaar
horen zeggen dat hij op dit moment de kwaliteit
van L&S hoger inschat dan Patek Philippe van
vergelijkbare prijs uiteraard.

Dat vind ik ( ja met mijn JLC propaganda ) zelfs! een collega van mij heft er een ( een L&S ) en het werkelijk subliem!

Voor vandaag zou ik zonder aarzelen hebben gekozen voor een IWC. Maar de Glashütte original in de post van Roemer vind ik zo mooi… Ik ben om ! Wat een prachtige klok is dat.
groeten Harald

Vintage prepro Speedmaster (die heb ik al, maar als ik er maar 1 mocht houden zou de rest weggaan).

??? ik reageerde toch op een Explorer I ?

Vooruit dan, nog eentje met zilveren wijzerplaat!

Een beetje wel (ouderwets). Glashutte heeft een geschiedenis van 160 jaar vergelijkbaar dus met JLC. De geschiedenis van Lange is onderbroken, onder de merknaam worden pas weer, ik meen zo uit het blote hoofd, sinds 1994 horloges op de markt gebracht. Hoewel dat verder niets zegt over de kwaliteit maakt die die historische breuk het merk voor mij wel weer een zeer klein beetje minder begerenswaardig. Kwalitatief vormen Lange en GO wat mij betreft met VC, PP, Blancpain, JLC en wellicht AP de kopgroep in meer traditionele haute horlogerie. Binnen dit groepje zijn er natuurlijk ook gradaties aan te brengen. Bovendien kunnen er wellicht ook wat kleinere toe worden gerekend zoals bijvoorbeeld Jacquet Droz en Moser. Maar ik zie niet in waarom GO en Lange onder zouden moeten doen voor (het gros van) de Zwitserse merken.

Ik zou, denk ik, gaan voor de rosé Ariadne met nog 'n paar persoonlijke veranderingen ofwel voor de Patek Philippe 5085 1A. Alhoewel de CvdK toch nog iets extra heeft, zeker in de rosé versie met de wijzerplaat die schitterd zoals zonnestralen.

Roemer Schreef:

Een beetje wel (ouderwets). Glashutte heeft een
geschiedenis van 160 jaar vergelijkbaar dus met
JLC. De geschiedenis van Lange is onderbroken,
onder de merknaam worden pas weer, ik meen zo uit
het blote hoofd, sinds 1994 horloges op de markt
gebracht. Hoewel dat verder niets zegt over de
kwaliteit maakt die die historische breuk het merk
voor mij wel weer een zeer klein beetje minder
begerenswaardig. Kwalitatief vormen Lange en GO
wat mij betreft met VC, PP, Blancpain, JLC en
wellicht AP de kopgroep in meer traditionele haute
horlogerie. Binnen dit groepje zijn er natuurlijk
ook gradaties aan te brengen. Bovendien kunnen er
wellicht ook wat kleinere toe worden gerekend
zoals bijvoorbeeld Jacquet Droz en Moser. Maar ik
zie niet in waarom GO en Lange onder zouden moeten
doen voor (het gros van) de Zwitserse merken.

Ik zeg ook nergens dat GO of Lange minder is, ik heb er alleen veel minder feeling mee. Volgens mij heb ik ook nog niemand in dit topic een Seiko of Swatch horen noemen, terwijl dat toch echt wel kwalitatief horloge’s zijn die je jaren kan dragen en ook in mechanische varianten te verkrijgen zijn. :slight_smile: Het kan ook komen doordat ik hun uurwerken altijd te ‘frivool’ vind, terwijl ik zelf juist van simpel en basic houd.

Wel ben ik het met je eens dat je ze tot de top van de horlogerie kan rekenen. Al heb ik er nooit eentje gehad of gevoeld, ik geloof wel dat ze kwaltiatief dik in orde zijn!Een ander merk welke je daartoe ook mag rekenen denk ik is Parmigiani, maar we dwalen nu af, misschien dat iemand anders hier een topic over kan maken. :wink: