1 Horloge voor het leven?!

Ouders zijn nu eenmaal ook niet altijd te volgen. Mijn vrouw die tegen mijn zoon van net 18 zegt, vind je dat niet heel veel geld toen hij met een prachtige Candino thuiskwam,terwijl ze zelf genoeg schoenen heeft om een duizendpoot jaloers te maken en er nog steeds bijkoopt. Kortom. Leven en laten leven,ook binnen het gezin.

3 likes

Je ouders zullen ongetwijfeld slechte aankopen hebben gedaan en proberen waarschijnlijk jou er voor te behoeden dezelfde stommiteit uit te halen. Is ook niet niks, 1000 pop voor een horloge. Wat je eventueel kunt voorstellen is een horloge van een euro of 250. Kun je ook een leven lang plezier aan hebben. En intussen inlezen, sparen en goed nadenken over een echte voor het leven.

In ieder geval zou ik mijn zoon dat adviseren. En de mijne zijn 19 en 16, werken hard voor hun centen en gelukkig gaan ze verstandig met hun geld om. Want verbieden helpt niet, adviseren wel.

2 likes

Zoiets. :slight_smile: Maar goed, ik ben een Seiko fanboi. Het had ook rustig een tweedehands Hamilton Khaki kunnen zijn, of iets anders.

2 likes

Dank jullie wel allemaal voor de reacties maar ik denk niet dat iedereen het snapt, het is niet de bedoeling om van die 1000 euro een horloge voor het leven te kopen. :sweat_smile:

Als je er toch maar 1 koopt voor de rest van je leven maakt de aanschafprijs minder uit naar mijn mening.

Maar ja, het is wel leuk dat ik nu iedereen zie, van de seiko fanboys tot de vintage nerds en alles ertussen in.

1 like

Ik ben bang dat dat weer redelijk de verkeerde kant op gaat.

JayJayVo, je leest hierboven een paar grappige uitspraken van mensen zonder kinderen dat je moet zuipen, roken en een dealer hebben. Maar als gezegd: die hebben geen kinderen en zouden bij eigen kinderen geen nummer van een dealer accepteren. Als ik dat bij mijn zoon vond kwam er een emmer vol restricties en ging de geldkraan dicht.
Dat gezegd hebbende: mijn zoon is 15 en mag zijn spaarzame geld van zakgeld en bijbaantje vrij besteden.
Maar er is ook nog zoiets als luisteren naar je ouders (wordt op het forum heel stoer over gedaan dat je dat niet moet doen) die jou hebben opgevoed, onderhouden en iedere dag eten geven. Kennelijk hebben ze een reden om je van overhaaste uitgaven af te houden. Misschien bezorgdheid, misschien heb je een gat in je hand. Maar zoals anderen al zeiden: als je 18 bent ben je volledig handelingsbekwaam en kun je uitgeven wat je wilt. Wat niet wil zeggen dat je dan tegen je ouders moet zeggen ‘flikker maar op, ik bepaal alles zelf’, als je nog thuis woont.

On topic: je vraag stel je op een forum vol flipperaars waar sommigen hun horloge al na één dag weer verkopen in verband met geen klik. En dan zijn de meeste ook nog eens tamelijk rijk (vermoed ik, gelet op het gemak waarmee duizenden euro’s worden uitgegeven), dus niet te vergelijken met jou.

Zelf kan ik me voorstellen dat ik alleen het horloge van mijn vader, een Omega Constellation uit 1966, de rest van mijn leven als enige zou dragen. Maar ik vind één horloge hebben maar saai.

31 likes

Roken gaat over het algemeen wel de verkeerde kant weer op ja maar aangezien je er nog van herstelt zolang je groeit zullen degene die als ze volwassen worden ermee stoppen geen problemen daarmee hebben. Roken is meegegroeit met wiet en xtc. Kom je ook steeds meer tegen rond school enz.

Je ziet het direct dat iedereen direct minder rookt en whatever als de vakanties beginnen. Kunnen ze niet meer tegen veel mensen stoer doen haha.

2 likes

Jij weet ook overal de fun uit te halen zeg.

Wat is er mis mee met je lekker afzetten tegen je ouders, f**k het gezag.

3 likes

Gaan vijfjarigen niet door die fase?

4 likes

Sinds wanneer is dit een roast forum geworden :joy:

3 likes

Je hebt hier te maken met veel mannen van middelbare leeftijd die of thuis niks te vertellen hebben of niemand hebben om iets tegen te vertellen. Wen er maar vast aan.

12 likes

Doen ze niet meer aan. Dus die persoonlijke connectie is er niet meer…

Paul Gascoigne, oeps. Toch niet zo’n tof rolmodel. Met de taxi naar je drankhandel.

On topic.
Een horloge voor het leven. Ik ben blij dat ik die beslissing nog niet heb genomen, anders liep ik nu hier mee rond

Niet om mensen te beledigen, maar in de jaren 90 vond ik dit echt de bom. Het is nu niet meer mijn smaak laat ik maar zeggen. En ik ben een saaie lul geworden. Dat ook.

9 likes

Als je nu de eigenaar van Robin auto’s ( voor al uw kwaliteits occasies ) was dan had deze Breitling zeker niet misstaan.

5 likes

True, haha

1 like

Nou die Breitling…
Als je een Amerikaan zou rijden, tijgervelletje over het dashboard, altijd Adidas slippers onder je satijnen badjas EN teveel Paco Rabanne One Million op, dan zou het plaatje wel compleet zijn.
Oh, voordat ik het vergeet: een zonnebril van Versace (Versees) hoort wel bij dit outje.

5 likes

Dit :point_up:️ met als kleine aanvulling nog even te wachten tot je de school verlaten hebt en een baan vast hebt. Dan kan je met je eerste echt zuurverdiende centen een AD binnenstappen, geeft al een extraatje aan het verhaal van het horloge voor het leven.
Kies voor een tijdloos model van een gevestigd merk, aan 1 kant komt er Tudor BB bij mij op maar evengoed kan het een mooie Seiko zijn.

2 likes

Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. :sweat_smile:

Jij onverantwoordelijke opruier. Nu moet ik dit forum gaan afschermen voor mijn kinderen. :scream:

3 likes

Whahahahaha, maak je niet druk Blauwbeer. Het is niet dat mensen mijn leeftijd snel van mensen advies aannemen, tenzij ze willen leren weten ze toch alles zelf beter. Ik ben zelf zeker ook schuldig. Alleen hier minder omdat ik hier natuurlijk ben om wat bij te leren.