Hoewel Ik op de leeftijd die jij nu bent altijd met m’n spaargeld deed wat ik zelf wilde (gaf wel eens flinke wrijving in huis😀), lijkt me een nieuw horloge voor €1000,00 meestal niet zo’n goede investering.
Omdat ik een liefhebber van Omega ben, zou mijn advies zijn om naar een vintage horloge van dit merk te kijken en daar lekker ruim de tijd voor nemen.
Uitzonderingen wat nieuwe horloges betreft, vind je soms in de opruiming bij juweliers, dan kun je wel eens je slag slaan!
Waar zat jij aan te denken dan voor een vintage omega? Hoeft niet persee rond de 1000 euro te zijn maar wat is jouw grail? Vintage en modern.
Zelf heb ik in de achterliggende tijd een prachtige Omega Speedmaster Silver uit het jaar 2000 gekocht van een HF lid, deze zijn soms te vinden op Chrono24 tussen €1500,00 en € 2000,00. Mooie handwinders van Omega vind je tussen €500,00 en €1000,00. Een fraaie Omega Constellation Pie Pan bijvoorbeeld, vind je tussen ongeveer €1000,00 en €1500,00. Het aanbod varieert natuurlijk altijd. Een paar jaar geleden nog, vond ik bij een juwelier een Omega handwinder met garantie voor €295,00, na een paar weken is de kroon met stift vervangen (volledig onder deze garantie). Je moet er wel naar zoeken, maar dat is een deel van onze hobby, succes!
(Mijn Grail was een Moonwatch, maar werd een Seamaster SMPc blauw)
Niet echt. Leg eens uit?
Ik ben oprecht nieuwsgierig, want iedereen heeft het er over, maar iedereen heeft een andere definitie, naar het schijnt.
Over 40 jaar is een polshorloge niet meer interessant denk ik. Maar dat is tegen het zere been van enkelen (velen?) Hier…
Burp. Dik.
De 116600 is de mooiste sea dweller die er is. Maar h en mooier dan alle andere ceramic duikers.
‘78. Mk1 maxi dial.
114060 scheelt toch wat in de hoogte… ik ben geen fan van de sd4k. Maar de rest van de wereld wel… dus what do I know.
Maar die 5513 is perfect.
De x factor is voor mij iets dat je niet gemakkelijk op papier kan zetten, je weet al wat voor case het beste om je pols past, welke water resistance het beste bij je levensstijl past, welke soort horloge je mooi vindt, of je van edelmetalen houdt, wat voor kleur wijzerplaat je mooi vindt, wat voor finishing daarvan etc…
De x factor is eigenlijk de factor waarmee het zichzelf van andere horloges onderscheid en waarmee je echt het gevoel hebt als je hem oppakt en bekijkt van wow.
Auw.
Gelukkig verschillen we van mening. TS is 17 jaar. Ik denk dat hij met 57 jaar een polshorloge nog steeds leuk vindt.
Zou zo maar kunnen, net zoals antiek en postzegels,…
Eg nie!
Op de weg terug. Vernam ik toevallig vandaag.
Er is nog hoop voor Panerai
Een mooie automatic Orient kamasu
wr 200m, saffier, hack & Handwind, 120 klik bezel, voor een dikke 200€
Ideaal als eerste horloge
Niets is voor het leven.
En het leven is voor niets
Het gaat om het idee
Als ik er echt maar 1 zou mogen kiezen zou ik denk ik voor een gave triple calendar gaan.
Zoiets lijkt me wel wat
Ik denk dat je ouders proberen te zeggen:
Ga geen 1000euro aan een pauper merk uitgeven, spaar voor die Rolex.
Als ik 1 horloge zou moeten kiezen voor de rest van mijn leven dan zou ik voor een Rolex Daytona gaan denk ik. Dat is een horloge dat nooit gedateerd zal zijn en zowel zakelijk als sportief gedragen kan worden.