1 Horloge voor het leven?!

Mee eens.

1 like

Daytona is inderdaad een slimme keus.

1 like

Bijzondere manier van denken heb je. Zoals ik het lees wil je bijzondere gebeurtenissen in je (toekomstige) leven verbinden aan een horloge.

Wat je vaker ziet is dat een horloge gekocht wordt voor een speciale gelegenheid (je moet maar een reden hebben). Of met een horloge iets heel moois of indrukwekkends meemaken waardoor het een emotionele waarde krijgt.

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je een erfstuk levenslang wil bewaren en koesteren, eventueel doorgeven aan je eigen kinderen. Maar dan zou ik er toch wat leuks bijkopen. Daarover… als het je wel lukt om je hele leven met 1 horloge te doen is dit wel heel waardevol voor je nabestaande🧐.

Probeer vooral te genieten van het leven en de mensen om je heen. We’ll see what happens :smirk:

1 like

Grappig, want ik heb in precies dezelfde situatie gezeten.
Ik besloot toen (dus ook op m’n 17e) dat het een horloge voor m’n leven moest worden, van het merk Rolex, en ben gaan sparen.
Op m’n 23e had ik genoeg geld bij elkaar (2000 gulden), en kocht ik een Airking (Submariner 5513 was nieuw met 2700gulden veeeel te duur :smile:).
Maar een mens verandert door de jaren, en ook z’n smaak (ook beïnvloed door trends), dus na 10 jaar vond ik het horloge met 34mm veel te klein voor m’n 19cm pols, en heb het verkocht, om een groter horloge te kopen. Dit is inmiddels zo’n 25 horloges geleden. Van de verkoop van m’n eerste echte horloge heb ik altijd spijt gehouden.

Gemiddeld genomen heeft een 17jarige anno 2020 veel minder geduld, maar gelukkig meer te besteden, dus: even een jaar goed sparen, koop dan een degelijk en tijdloos horloge (tussen 1 en 2k €), wat je de rest van je leven houdt, en koop de echte klappers er gewoon later bij, wanneer je het je makkelijker kunt veroorloven.
Je zult later in je leven merken dat je eerste echte horloge langzaam een andere waarde voor jou krijgt, en dat het niet uit maakt of deze 2k of 10k gekost heeft.

2 likes

Dan zou je zo veel mogelijk moeten gaan passen. Want da’s alleen op je eigen pols te zien, foto’s komen er niet.

Nu begrijp ik ook waarom je vind dat die oale maffiabaas van je avatar stijltje heeft. Laten we zeggen dat we van mening verschillen over de flexibiliteit van de Daytona.

1 like

Ik zou denk ik of voor een rolex 214270 gaan of een grand seiko met een clean dial, bijvoorbeeld een SBGX259 of iets dergelijks. De explorer omdat die een geweldige combinatie van sporty feeling en class look heeft, terwijl het een relatief “simpel” uurwerk heeft dat in de toekomst geen hoofdpijn veroorzaakt bij reparaties & services (lees “simpel” als = geen day of date function, GMT aanduiding, etc.).

Misschien zou ik eerder een Grand Seiko kiezen, een SBGX259 of 261 bijvoorbeeld. Alleen al de wijzerplaten van die series hebben die x factor voor mij. Bovendien zijn dat soort horloges timeless in terms of looks. Een nette dresser zie ik niet zo snel verketteren in de toekomst.

Edit: en het zijn natuurlijk merken die bekend staan om kwaliteit, maar dacht niet dat ik dat hoefde te benoemen :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 horloge voor altijd? glashutte original senator diary. stoer maar sjiek. sjiek maar stoer. prijs is navenant

2 likes

Die heb ik even moeten opzoeken…

Nee, doe maar niet, hoor, maar wel een like voor de originaliteit! :smile:

2 likes

Als ik hett met één horloge zou moeten doen voor de rest van mijn leven, zou dat hem zijn. Ongeacht prijs.

3 likes

Ik zie veel van jullie gewoon zeggen spaar door en zie dan wat je op het moment wilt maar wat zal dan een goed budget zijn om naar te streven voor het ‘enige horloge voor het leven’ te kopen?

Ik zie zelf een aantal rolexen zoals een oyster perpetual voor rond de 5k maar subs en daytona’s gaan voor veel meer dan dat.

3k?
5k?
8k?
10k?
15k?
15k+

Haha moest gelijk aan deze denken :joy:

1 like

Bestelling voor witte OP39 staat open bij de AD. Dat wordt mijn ene horloge voor het leven. Tenminste tot ik de nieuwe Sub bestel en uitgeleverd krijg. Dat moet wel de nieuwe zijn die vermoedelijk in Sept voorgesteld wordt.

1 like

Ik vindt dat zo’n prachtig horloge! Hoop dat je hem snel kan gaan ophalen.

Zonnepanelen = verspilling. Beter investeren, rendeert beter.

Heb nog eens zitten denken en als ik maar 1 horloge voor het leven zou mogen dragen zou het toch een rolex sub no date zijn.
unnamed

4 likes

George Best?

1 like

Ja klopt…

1 like

Klabamm en zo lees je de jeugd de les. In de rode hoek Blauwwwbeerrrrrrrr winnaar met een K.O :muscle: BEEESTTT

Iets met teveel bier en Franse zon :sweat_smile:

Tijd voor je om de schaduw op te zoeken dan. :slightly_smiling_face:

Te laat Beeest Blauwbeet :beer::beer::beer::beer:

1 like