⌚ 1 jaar lid, tijd voor een introductie...

Vandaag is het exact een jaar geleden dat ik lid ben geworden, maar heb mij nog niet eerder voorgesteld. Nu ik inmiddels aardig ben ingeburgerd op het forum wordt het toch de hoogste tijd even een fatsoenlijke introductie te maken.

Mijn naam is Robert a.k.a ‘Knutselkoning’, een bijnaam die mij ooit gegeven is door een viend/collega (kom ik later op terug). Ik ben geboren in ‘84 en ben woonachtig in het prachtige Drenthe. Hier woon ik samen met mijn vrouw en zoon in een prachtige omgeving. Tuinieren, muziek, houtbewerking, speciaal bier, whisky, rode wijn en lekker eten zijn dingen waar ik blij van wordt.

Al van jongs af aan ben ik nieuwsgierig naar technisch gerelateerde dingen, zowel mechanisch als elektronisch. Knutselen aan auto’s, houtbewerking, elektronica repareren, verlichting en leidingwerk aanleggen, bijgebouwen voor kennissen ontwerpen in CAD, ik draaide mijn handen er niet voor om. Ook in mijn werk ben ik vaak van functie of werkgever geswitcht, van assembleur tot adviseur, van inkoop tot verkoop binnendienst: stil zitten zit niet in mij en ben altijd op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Helaas heeft mijn gezondheid in de vorm van een zeldzame auto-immuunziekte mij beperkt in mijn fysieke bezigheden, gelukkig heb ik op de arbeidsmarkt met een omweg nog vele cursussen en een korte opleiding genoten en heb mij zo aardig omhoog gewerkt. Inmiddels heeft jaren later de ziekte een grotere impact gekregen en heb ik ook meer ruimte om mij te richten op wat ik echt leuk vind.

Ik ben op zoek gegaan naar bezigheden waar ik mijn creativiteit in kwijt kan, het repareren en opknappen van horloges is iets dat ik nu sinds ongeveer een jaar doe. Mede de reden waarom ik ook lid was geworden van HF: informatie is hier genoeg te vinden! Inmiddels al leuk contact gehad met meerdere mensen op het forum (en daarbuiten) en ook mijn eerste automatische uurwerk zelf - met succes - onderhoud gegeven.

Inmiddels ben ik ook 2 jaar werkzaam bij een HiFi winkel, hier modificeer en repareer ik luidsprekers en geluidsapparatuur. Ook experimenteren wij veel zelf, hier komt mijn creativiteit dus goed van pas. Ik was hier eerder al bekend als klant die graag ‘knutselt’ aan luidsprekers, toen men lucht kreeg van mijn situatie t.o.v de arbeidsmarkt kwam de mogelijkheid daar het team te vergezellen. Op mijn eerste werkdag werd ik bij binnenkomst aangesproken als ‘Knutselkoning’, dit vond ik een leuke en passende bijnaam.

Wat betreft horloges heb ik geen einddoel of favoriet merk, ik geniet nog van het proberen, dragen, repareren en (weer) verkopen ervan. Wel heb ik een lichte voorkeur voor vintage modellen waarbij zowel (automatisch) mechanische als hybride (quartz-mechanische) uurwerken de voorkeur hebben. Elke dag doe ik weer wat inspiratie op mede dankzij jullie inbreng en hoop dan ook nog jaren lang te genieten van dit mooie platform!

Groetjes Robert.

103 likes

Welkom op HF Robert :+1:t2:

1 like

Al is het dan een jaar later, toch een hartelijk welkom hier.
En dat je nog lang in goede gezondheid hier kan vertoeven :+1:

1 like

Welkom Robert ! :smiley:

1 like

Mooi Robert, dat je ondanks je ziekte op een fijne werkplek terecht bent gekomen, waar je je creativiteit ook nog kwijt kunt.
Kan dat fulltime?
Na het eerste jaar HF, nog vele jaren plezier hier :+1:.

1 like

Welkom Knutselkoning! :crown: En wat gaaf dat je je creativiteit nu zo lekker kwijt kan.

afbeelding

1 like

Een verlaat welkom dan Robert. :partying_face: Je hebt inmiddels idd al veel laten zien van je horloge gerelateerde bezigheden. We delen meen ik een voorliefde voor Seiko :+1:

1 like

Mijn beste,

Robert, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
Een ruimhartige introductie hoor!!
Leuk!!
Sterkte met de gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Alsnog welkom bij de club Robert.

1 like

Welkom op het HF :+1:

1 like

Mooi verhaal, Robert!:pray::+1: En alsnog van harte welkom op HF!

1 like

Hoi Robert, het staat een beetje vreemd om jou nu welkom te wensen, want je bent hier langer lid dan ik. Toch bij deze alsnog van harte welkom, omdat je vandaag je officiële introductie maakt!

Je hebt zo te lezen al heel veel plezier hier op het forum en hierbij wens ik je ook voor de toekomst een mooie tijd toe! :slightly_smiling_face:

1 like

Van harte welkom hier op HF :watch: Robert aka Knutselkoning! :handshake:

2 likes

Welkom Robert! Op naar de 2 jaar!

1 like

Welkom Robert :+1:

IMG_1946

1 like

Welkom Robert!

Dat je nog maar lang mag genieten van onze mooie hobby en heel veel sterkte met je gezondheid!

:clinking_glasses::sunglasses:

1 like

Mooi dat je er bent. Gelukkig valt er aan horloges ook genoeg te knutselen.
Groet van een mede-Drent.

1 like

Welkom, mooi verhaal!

1 like

Welkom, Robert en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Ik zie je al langer hier met leuke projecten ook. Goed om het hele verhaal te lezen. Ik wens je ondanks alles nog veel goede en mooie jaren, vooral met je gezin, dat is het allerbelangrijkste.
Je bent een doorzetter!

Gezien je statistieken zul je nu ook snel TL-2 worden verwacht ik.

1 like