10 Jaar Liefde – Gouden Deal voor een Cartier Panthère?

10 Jaar Liefde – Is €12.950 een Gouden Deal voor een Cartier Panthère?

Op 5 augustus ben ik 10 jaar getrouwd met mijn vrouw. Een decennium vol herinneringen, reizen, kinderen, uitdagingen en heel veel liefde. En als je zo’n mijlpaal bereikt, wil je iets geven dat niet alleen schittert, maar ook een verhaal vertelt. Mijn oog viel op de Cartier Panthère, een elegant icoon dat kracht en verfijning uitstraalt – precies zoals zij is.

Nu heb ik een mooi exemplaar gevonden: geelgoud, klein model (22 mm), quartz, met doos en papieren jaartal moet ik na vragen, voor €12.950. Maar voor ik toehap, wilde ik de kenners hier vragen:

Is dit een redelijke prijs voor dit model, of zit er lucht in?
En: wat zijn jullie favoriete (en betrouwbare) plekken om een gouden Panthère te kopen – naast de bekende juweliers en chrono24?

Voor mij is het horloge meer dan een cadeau. Het is een symbool. Van een vrouw die 10 jaar lang naast me stond, op haar eigen stijlvolle, krachtige manier. En als ik het aan haar pols zie glanzen, weet ik dat ik het juiste gekozen heb – niet alleen als horloge, maar als gebaar.

Ik hoor graag jullie mening en tips!

12 likes

Haar zelf al "gepolst"of ze het ook zo`n symbolisch (lees) €12.950 cadeau vindt?
Zo ja doen…
Zo nee even babbelen wat dan wel een onuitwisbare indruk maakt.
Zelf nog maar 43 jaar getrouwd, dus vandaar deze suggestie :innocent:

20 likes

Voor de kijkers thuis :

18 likes

Jeetje. Ik raak die mijlpaal in juni. Toch maar eens wat in het blauw gaan zetten.

3 likes

Volgend jaar 12,5 jaar getrouwd. Zal maar eens gaan sparen 🫶🏻

Ot… wel een fraai horloge voor de gelegenheid!

1 like

Als je vrouw daar niet blij mee is… die van mij wel hoor :wink:

Ik zou €12500 bieden en 2,5 jaar wachten met geven. :sunglasses::grin:

On topic: zie hierboven. :ok_hand::+1:

4 likes

Mijn vrouw zou mij eerder een draai om mijn oren geven (met een koekenpan ofzo) als ik met zoiets voor zo’n bedrag zou aankomen en een tirade die begint met : " ben jij nu helemaal… " :crazy_face::sunglasses:

14 likes

Niet iedereen houdt van volledig gouden horloges. Ik wel, maar ik ben ook niet iedereen.

Een gouden Cartier is voor een vrouw altijd goed! Super leuk dat je dat wil geven, mag ze erg blij mee zijn.

Ik zou alleen wel even checken hoe de maat voor haar is. Zou zonde zijn als ze liever groter/kleiner of een ander model zou willen. En even goed letten op de schakels/band, heb een tijdje geleden een zoektocht gehad naar dit model en was niet makkelijk om een tweedehands in echt goede staat de vinden.

2 likes

Allereerst gefeliciteerd!

Je geeft imo het antwoord hieronder al mooi weer. Zoals ik het interpreteer: als zij jouw soulmate is, niet nadenken over goede deals en gewoon doen!
(Aanname, het past ook budgettair)

Prijs klinkt niet direct gek, maar hangt natuurlijk van veel af (bouwjaar, servicehistorie, welk model exact etc). Of het een juiste keuze is, is natuurlijk aan jou. Aan je onderbouwing te lezen, zit het met de liefde en vertrouwen wel goed :slight_smile:.
Ik vind het een prachtig horloge, ideaal voor een elegante dame :+1:t2:

2 likes

Let op dat het geen kaliber 66 uurwerk betreft en dat de kroon het nieuwe systeem is.
De band / kast aanzet is ook een slijtage punt.
Stuur zo een PB met informatie.

Wat gek dat jij advies geeft met zon geringe ervaring

1 like

Goed en leuk idee maar bij mij waarschijnlijk dit geval als ik dat zou doen:

depositphotos_61074347-stock-illustration-caveman-and-angry-cavewoman

Dat ligt toch echt aan het soort vrouw, want als ik mijn vrouw vertel dat het sieraad dat ik voor haar heb gekocht 12,5k kost, dan verklaart ze mij echt voor gek :joy:

1 like

Een Cartier quartz vertelt, in mijn heel erg bescheiden opinie, eigenlijk heel weinig verhaal.

2 likes

Haha ja ik bedoelde vooral dat ik het vrijwel altijd mooi vind staan bij een vrouw. Over het prijskaartje kan je het soms beter niet hebben inderdaad :stuck_out_tongue_winking_eye:

Inderdaad mijn idee, en dan 10 jaar, maak er dan echt iets bijzonders van met 12.5 jaar of 25 jaar …

1 like

Mooi! Dat is ook onze trouwdag!
Iets minder jaren thans; weliswaar dit jaar 13 jaar samen maar ‘slechts’ 3 jaar getrouwd.

Mooi horloge, alhoewel dat natuurlijk heel persoonlijk is.