100M WR zonder schroefkroon

Mijn Omega Globemaster heeft een WR rating van 100 meter. Zou je gewoon mee moeten kunnen zwemmen zou je zeggen.

Nu heeft men bij Omega besloten dat een schroefkroon niet nodig is. Je drukt hem gewoon tegen de kast. Dat ben ik niet gewend.

Wie heeft kennis van het gebruikte mechanisme door Omega en stelt me gerust dat er echt niet zomaar water in komt als ik er in de zomer de zee mee in duik? En dat het geen zak uitmaakt voor de WR dat je de kroon gewoon kan draaien om geen op te winden als hij tegen de kast zit?

Mijn dank is groot.

2 likes

Geen idee maar ik zou met 100m WR niet gaan duiken. Snorkelen kan nog net maar meer niet.

2 likes

Met mijn 100m Seiko’s zonder schroefkroon heb ik altijd probleemloos kunnen zwemmen. Maar ja, Seiko is niet Omega.

13 likes

:point_up_2: Dat is precies wat ik zojuist ook wilde schrijven.

1 like

Stel dat je er mee zwemt en je ziet dat er water binnen is gekomen, heb je dan niet gewoon garantie?

Daar zou ik niet zo zeker over zijn, ze zullen dan zoeken naar excuses zoals kroon uitgetrokken, te diep gedoken, zit al een butsje in dus valschade, etc…
Voor garantie zijn we op vakantie, toedels :tent:

1 like

Ja oke. Eigenlijk een schande, met een Seiko zou ik ook eerder het risico durven nemen denk ik.

Geen schroefkroon is voor mij en no go om met een horloge het water in te gaan en al helemaal de zee.

1 like

Een globemaster is geen duiker en daarmee zou ik er niet mee gaan zwemmen! :face_with_raised_eyebrow:

Zou je met schroefkroon dan wél met de Sub gaan zwemmen?

2 likes

In theorie wel. Echter zal mijn Sub niet snel mee op vakantie nemen naar het buitenland. Vind het geen zorgeloze vakantie om met een horloge van 8-9k om de pols te lopen in het buitenland.

3 likes

Er zit toch een verschil tussen duiken en zwemmen? Dat ding zou toch niet voor niets 100m waterdicht zijn?

Ik ben nog niet gerustgesteld op basis van de reacties iig.

1 like

5000m… en geen schroefkroon… :muscle::muscle:

12 likes

Interessante vraag. Mijn NOMOS Club heeft een WR van 200m en ook geen schroefkroon :thinking:

Geen Omega maar ben ook wel benieuwd hoe dat zit. Zal wel ongeveer hetzelfde principe zijn lijkt mij.

Ligt eraan welke bestemming, hotel, hotelgasten en aanwezige kluizen. Oftewel geen enkel probleem mits je zuinig met je horloge omgaat.

1 like

-Geen schroefkroon
-“Maar” 10 atmosfeer.
-Duur horloge.
-Bij waterschade moeilijk objectief/hard vast te stellen of jij wat fout deed of het horloge een gebrek vertoonde.

Wat denk je zelf? Zwemmen of niet? :wink:

2 likes

Ik wist trouwens ook niet dat een Globemaster geen schroefkroon had. Valt mij onwijs tegen van Omega. Bij deze dus permanent van mij wishlist af.
Heeft Rolex beter voor elkaar. Die voorziet elk horloge met een Oyster case van een schroefkroon.

1 like

Wat voegt die schroefkroon dan precies voor jou toe?

8 likes

Vergal je mooi even hun weekend zeg met zo een roekeloze uitspraak.

Haha Ralph jongen :grin:

6 likes

Ja ja ja. Ik vind het gewoon beroerd. Zet er dan een schroefkroon op. Prutsers

1 like