ik heb een extreem goed gevoel, en dat heb ik dit toernooi nog niet eerder gehad.
zelfs de zenuwen zijn er niet
vanmiddag al de kroeg in, om een plek te reserveren D
met mijn trouwe kameraad die 24 uur per dag om de pols zit
Ik hoop echt dat we nu eens kampioen worden, want zoals rapper Nelly in een van zijn songs zegt: I am number one, two is not a winner and three nobody remembers.
M.a.w. je gaat om te winnen, alles wat minder is vind ik teleurstellend, ik begrijp dan ook niet dat er ook een huldiging komt als ze de finale verliezen…wat een onzin zeg…anyway…ik heb (nog) geen horloge waar iets van oranje in zit…maar wel een met een knipoog naar jaren 70…dus dan die maar, hopelijk gaan we geschiedenis schrijven vandaag, anders moeten we weer 30+ jaren naar die ouwe beelden kijken…Hup Holland…oja, ik draag wel een oranje shirt natuurlijk, met op de achterkant rugnummer 74 en de tekst We’re Back!
helaas geen oranje horloge, maar vandaag mijn nieuwe parnis op een spiksplinternieuwe lederen band. en dat met dank aan mijn maatje justin (landrover110) waarvan ik voor mijn 50e verjaardag 2 prachige lederen banden heb gehad, en mij nog verraste met een heerlijke limburgse rijste vlaai.
justin… bedankt.
nu de foto’s
ik draag wel een oranje shirt natuurlijk, met op de achterkant rugnummer 74 en de tekst We’re Back!
Gaaf, 1 van mijn jongens loopt (als het kouder is…) met een oranje trainingsjack met daarop de tekst: ‘Total Football since 1974’ Gezien de impact die de finale van 1974 op mij heeft gehad (in de jaren dat ik les gaf in het voortgezet onderwijs, vertelde ik regelmatig over de verloren finale…), heb ik mijn jongens verteld dat deze datum, hoe dan ook, heel belangrijk is voor de rest van hun leven.
Robben gaat er voor zorgen, een eiland draagt zijn naam al. (Robbeneiland)
Mandela gaat (misschien) de beker uitreiken aan Robben.
De spanjaarden krijgen het nu al spaansbenauwd!
Vooruit dan, nog een keer om de mannen te steunen.
Daarna ga ik hem weer lekker onopvallend:) dragen als ik er zin in heb.
Ik wilde de TV buiten zetten maar gezien het weer van gisteravond toch maar niet.
Wat de uitslag ook wordt ik hoop dat iedereen veel plezier zal beleven aan deze bijzondere wedstrijd.