116233 zonder lume op de wijzers?

Hallo!

Zojuist al even een topic gemaakt ter introductie. Korte versie: ik zoek mijn eerste aanwinst en ben uitgekomen bij een 116233 met Champagne dial en liefst een wat later model. Maar in ieder geval met Rehaut.

Nou kwam ik deze tegen en was ik gelijk heel enthousiast. Totdat ik zag dat er wel lume zit op de hour markers, maar niet op de hands… Kan die combinatie wel? Andersom kan ik mij voorstellen maar in dit geval heeft de lume geen toegevoegde waarde lijkt mij voor het aflezen van de tijd. Of zie ik het helemaal verkeerd en klopt dit gewoon?

Ik heb wat foto’s bijgevoegd. Ik zal de aanbieder niet vermelden aangezien het mij gaat om een goed horloge te vinden, niet een aanbieder (wellicht zelfs onterecht) zwart te maken.
Ben vooral gewoon heel voorzichtig aangezien ik geen kenner ben… :slight_smile:

Ik hoor graag jullie mening over deze uitvoering!

2 likes

Ik zie géén problemen.

1 like

Verkeerde wijzerset.

Hier heeft waarschijnlijk een roman dial ingezeten of iets met diamanten en dit is later gewisseld naar deze champagne wijzerplaat.

6 likes

Aan de foto’s weet je al wie de aanbieder is…

2 likes
3 likes

Dat duurde niet lang, maar snap dat de kenner dat snel ziet :wink:

Ik was echter wel bang voor wat @TheWornWatch opmerkt. Dat wordt verder kijken. Wel bijzonder dat de aanbieder zelf hier geen oog voor heeft gehad.

Deze aanbieder heeft vaker dergelijke horloges aangeboden. Eigen keuze om het te kopen.

2 likes

Niet iedereen maakt er een probleem van. Puristen houden er niet zo van.

Een Rolex is net als je hart, het kan maar beter kloppen.

6 likes

Fair point.

En als je een nieuwe nodig hebt kom je op een wachtlijst :sweat_smile:?

14 likes

Mooi. :+1:

3 likes

“Origineel” Rolex betekent bij dit soort aanbieders vaak dat alle onderdelen van Rolex zijn en niet dat het perse ooit bij elkaar heeft gehoord. Als je doorvraagt en ze liegen, dan zijn het boeven. Vraag je niet door, dan hebben ze niet gelogen en klopt het als een zwerende vinger dat het een originele rolex is.

Ik heb een kennis die een samengestelde Rolex 1601 heeft: andere plaat, andere wijzers, geen periode conforme bracelet. Dikke prijs betaald etc.
Horloge ziet er prachtig uit en hij is er als een kind zo blij mee. Is zijn eerste Rolex die hij van zijn vader heeft gekregen en die gaat hij nooit verkopen. Ik heb hem maar niet wijzer gemaakt want ik ben ook geen expert maar had het fotootje met een forumlid gedeeld die mijn vermoedens bevestigde…
Bij inruil of verkoop heb je waarschijnlijk wat last van een lagere waarde. Maar als je hem niet inruilt heb je een heel mooi horloge.
Edit: hoewel bij deze: wel lume op de indices maar niet op de wijzers zou mij wel storen

3 likes

Bij @WristCandy staat ook een 116233 met rehaut te koop. En die is <10k full set. Kan je zelf nog een extra wijzerplaatje erbij zoeken.

Ben ik met je eens. Vooral op een champagne dial met gouden wijzers. Is soms gewoon moeilijk om de tijd te lezen. Ik heb een Rolex met champagne dial met wijzers die wel lume hebben maar zelfs die kan ik soms moeilijk aflezen, vooral buiten in zonlicht.

2 likes

Ik draag hem dan ook vooral als sieraad en niet om direct de tijd af te lezen. Daarvoor moet je net even langer kijken wat op zich ook wel heel prettig is om naar te kijken :blush:

1 like

Voor mij is het primair een middel om de tijd af te lezen. Daarna pas een sieraad en een technisch hoogstandje.

Als ik dit eerder had beseft had ik waarschijnlijk nooit mijn huidige Rolex gekocht maar eentje met een andere combinatie wijzerplaat/wijzers. Ik verlang van een horloge dat het goed afleesbaar is, accuraat, prettig om te dragen en mooi om te zien. In die volgorde. Daarom draag ik dagelijks mijn Omega Seamaster en niet mijn Rolex die ik stiekem wel veel mooier dan vind.

1 like

Sowieso geen 116233 kopen. Lomp ding. Ietsje meer neerleggen voor een (gloednieuwe) veel slankere en dunnere 126233 of voor een (veel goedkopere) geborstelde kast en vintage band 16233 gaan.

5 likes

Mee eens. Lompe lugs.

@Yar uit nieuwsgierigheid, wie heeft jouw topic verplaatst? Daar krijg je een notificatie van. Hij stond in een prima categorie.

1 like

Wil je perse 2 tone?
Er staat een hele fraaie 126234 met jubilee fluted en blauwe plaat in het blauwe deel van het forum.