12 fouten die de beginnende horlogeliefhebber maakt volgens een expert

Leuk* artikel van Esquire:

*leuk als in de betekenis:

4 likes

Of: 12 fouten die een beginnende expert maakt volgens een horlogeliefhebber?

:wink:

12 likes

Beter goed gejat…

Ze linkt er zelf ook naar maar dit is echt niet meer dan copy + paste werk van een artikel van een paar jaar oud xD

5 likes

Bij het vierde punt in zijn lijst houdt hij het kort. “Come on, how can you call yourself a watch guy and not own a Speedmaster?”

Kijk, dan haak ik al af.

17 likes

2. Niet genoeg respect hebben voor Rolex

Wanneer je net nieuw bent in de horlogewereld, kan het zijn dat je alleen ooit van Rolex hebt gehoord. Je gelooft dat Rolex het beste horlogemerk ter wereld is. Clymer vertelt namelijk dat veel van zijn vrienden in shock waren toen ze erachter kwamen dat er merken zijn die duurdere horloges verkopen dan Rolex.

“Als je er dieper in zit, leer je meer over Omega en Jaeger en IWC en later over Patek, Lange, Vacheron et cetera. En op dit punt beginnen mensen neer te kijken op Rolex”, zegt Clymer.

Tot ze erachter komen dat horloges van Rolex tot de meest betrouwbare van de wereld behoren, no-fuss. De CEO van Hodinkee herinnert ons er nog maar eens aan: "Rolex is Rolex for a reason, and it was at the forefront of several world firsts in watchmaking.

Top!

4 likes

“You know who can make a post on a forum and declare themselves an expert? Anyone.”

Aldus de expert wiens uitspraken dit artikel lezenswaardig maken. Lollig. :sunglasses:

1 like

Absoluut top artikel:

Come on, how can you call yourself a watch guy and not own a Speedmaster?

I’m not saying you have to keep it, but I really think each man or woman that loves watches, owes it to themselves to own a manually-wound, three-register Speedmaster at some point in their lives.

It may not be for everybody, but I’d venture to say it is pretty much the most satisfying watch in the world.

:sunglasses:

4 likes

12 fouten, een expert? Mensen, dit is een hobby. Relax een beetje zou ik zeggen.:sunglasses:

4 likes

Ik heb er ook meerdere van gehad, maar ook allemaal weer verkocht. Op de eenof andere manier is het geen blijver…

Gelukkig maar! :smiley:

Het is een dom artikel daarom pakt iedereen eruit wat hem/haar aanspreekt.

@HanDavinci heeft een Rolex en ik een Speedy dus kunnen we fijn kopiëren en plakken :innocent: om zodoende ons Grote Gelijk te halen.
Wie wil dat nou niet? :sunglasses:

6 likes

Ik krijg altijd een beetje jeuk van ‘experts’ die menen te weten wat ik zou moeten vinden of denken.

8 likes

Agree. Vooral als ze zelf helemaal geen commercieel belang hebben bij hun uitspraken, … :wink:

2 likes

De titel heet

12 fouten die de beginnende horlogeliefhebber maakt volgens een expert

In de tekst staat

“Als je er dieper in zit, leer je meer over Omega en Jaeger en IWC en later over Patek, Lange, Vacheron et cetera. En op dit punt beginnen mensen neer te kijken op Rolex”, zegt Clymer.

Ach, consistentie is al jarenlang een overschat iets.

2 likes

Esquire staat vol dom gekeuvel maar het is aardig tijdverdrijf en wij hebben ook weer iets om over te praten! :cowboy_hat_face:

3 likes

Citaat uit het artikel: Een annual calender (uitgevonden door Patek Philippe in 1996) past dit zelf aan en loopt dus de ene maand 31 dagen en de maand daarna 30 dagen. Je hoeft zo’n jaarkalender dus alleen zelf bij te stellen in februari." Einde citaat. Nee, niet bijstellen in februari, maar begin maart. Toch?
Huh? Juli: 31 dagen; augustus 31 dagen. Valt er eind augustus niets bij te stellen?

1 like

Ik vind dat je een Speedmaster moet waarderen, niet per se bezitten. 95+% v/d nederlanders kunnen niet eens een Speedmaster betalen (of willen dat niet), dus als je een horlogeliefhebber bent, maar ‘slechts’ Casio’s bezit, ben je ineens geen liefhebber meer??? Krom…

Verder heb ik niets te zeuren :slight_smile:

6 likes

Ik zou dit wat genuanceerder maken door er mag ipv moet van te maken :wink:

Ik vind een speedmaster aardig en daar blijft het bij. Ik zou er nooit eentje kopen of willen bezitten.

En verder kunnen alle “zelfverklaarde” experts de boom in met hun zogenaamde voorwaarden die kleven aan horlogeliefhebberij. Dan ben ik naar een ander zijn maatstaven maar geen liefhebber.

1 like
  1. Wat een onzin. Het is een onderdeel van het geheel.
  2. Ik heb rolex nooit gezien als ‘het beste horlogemerk ter wereld’. Wel als de beste marketingmachine ter wereld.
  3. Again, wat een onzin.
  4. Ooit wel naar gekeken (een reduced) maar nooit gekocht. Als beginnend liefhebber had ik er niet de mogelijkheden voor en intussen vind ik er weinig speciaals meer aan.
  5. Boe-iend…
  6. Yet again, wat een onzin.
  7. Hier maakt Clymer een denkfout; “iedereen houdt van rolex en wil een rolex”. Ik ben intussen wel rolex-beu.
  8. Tsja… gezond verstand… anyone…?
  9. Fijn, interessant, …
  10. Als beginnend horloge liefhebber, seriously. Dan heb je gewoon een veel te groot ego.
  11. Om moe van te worden, dit artikel. Het gaat gewoon nergens over…
  12. Als beginnend horlogeliefhebber…? Alsof je direct ‘het horloge’ als je religie aanneemt, als je aardse bezittingen er in om zet…

Wat een hoogstaand stukje riooljournalistiek dit. Het leest als “the ramblings of a delusional freak”.

5 likes

95+% v/d nederlanders kunnen niet eens een Speedmaster herkennen. :see_no_evil:

4 likes

Zoals @anon66746476EV al zegt: het is aardig tijdverdrijf, verder niet te veel aandacht aan besteden…

2 likes