13 uur staren naar een Rolex Daytona. Op papier was ze van mij..Tot vandaag.

Nee hoor er zijn nog superlatieven genoeg :grin:

1 like

Prachtig :heart_eyes:

1 like

Hahaha, je mag het niks vinden hoor. Doet enorm veel pijn maar het mag.

Ik heb inderdaad geen linialen of passers gebruikt maar wel de basislijnen van het horloge overgezet omdat het anders echt niet precies zou uitkomen. Bij die accutron pentekening zaten er daardoor heel veel fouten in. Dat wilde ik Sing niet aandoen…:blush:

5 likes

Gewoon beginnen Wilco. Je ziet vanzelf waar je uitkomt. Als je niet begint weet je zeker dat het niets wordt.

2 likes

Als ik op vakantie ga neem ik meestal m’n tekenspullen mee, en begin ik weer vol goede moed aan iets nieuws wat te veel werk is en dus niet af komt. Ik heb dus een hoop tekeningen die half af zijn :blush: :sweat_smile:

1 like

Het is altijd een genot om naar het werk van iemand met een uitzonderlijk talent te kijken, en dat is hier niet anders! Prachtig gedaan en een prachtig achtergrondverhaal ook. Ik krijg alleen met de grootst mogelijke moeite m’n naam nog enigszins fatsoenlijk uit zo’n BIC-apparaat op papier, maar dit kan dus ook :sweat_smile:

1 like

Dank je wel! Wat een mooie reactie. Overigens zie ik het niet als een uitzonderlijk talent, maar de keuze om ergens tijd aan te besteden. Ik zat als kind vaak tot diep in de nacht te tekenen, deed niets aan schoolwerk, maar kon heerlijk wegdromen bij het bedenken van auto’s of het tot in detail natekenen van mijn Sony Walkman en zelfs mijn Pulsar titanium, het allereerste horloge dat ik in een etalage zag en moest hebben… Die map met tekeningen heb ik nog steeds… een kleine encyclopedie is het geworden.

En je gelooft het niet… nu… geef ik al 17 jaar les op de grafische school waar ik 22 jaar geleden vanaf ben gestuurd. En het is de mooiste werkplek denkbaar. Zo zie je maar… soms moet je gewoon vastpakken wat er langskomt, loslaten kan altijd nog…

Ps ben benieuwd naar je avatar. Één van de mooiste logo’s uit de luchtvaarthistorie.

4 likes

Je verhaal wordt steeds mooier Brodie!

Pan Am, wat valt erover te zeggen. Ik ben groot liefhebber van alles wat met luchtvaart te maken heeft. Pan Am is voor mij het toonbeeld van burgerluchtvaart op z’n mooist. Klasse, stijl, ervaring en beleving.

Maar tijden veranderen, met z’n allen op elkaar gepropt voor 15 euro pp in je zwembroek en slippers op weg naar een goedkope all-inclusive in Turkije is tegenwoordig representatiever qua vliegbeleving. Het was voor mijn tijd dus zelf nooit met Pan Am mogen vliegen, maar ik krijg er warme gevoelens bij. En bovendien delen we dezelfde initialen :slight_smile:

2 likes

Ik snap wat je bedoelt. catch me if you can is wel een sfeervolle film over die glorietijd.

Ach, ‘vroeger was alles beter’ gaat gelukkig niet vaak op hoor… er was toen ook van alles aan de hand.

K B

Precies dit!

1 like

Wat goed gedaan zeg

2 likes

Hahah die beschrijving geldt alleen voor een bepaald soort mens dat ik nu ook volledig op mijn netvlies heb.

Brodie,

Wat schrijf je amusante stukjes met levendige anekdotes. Ikzelf heb niets met schetsen of tekenen maar m’n broers zijn beide actief in de grafische wereld niettemin kan ik je creatie pruimen en is ze vele malen knapper dan de foto. Blij te horen dat hersteld ben van die nare kwelgeest met de letter K. Wordt er spijtig genoeg beroepsmatig, zo goed als elke dag mee geconfronteerd maar kan hopelijk wel helpen in de behandeling. Als ik je één ding mag wensen voor het komende jaar is het een sprankelende gezondheid en veel kloktijd.

Doe zo verder, blijf pennen of ‘potlooten’ en ons verwennen met lectuur en beeld.

2 likes

Heerlijk dit…in alle opzichten. :ok_hand: :grinning:

1 like

Wat een mooi compliment! Dank je wel. Het gaat op dit moment heel goed! En ik blijf tekenen!

1 like

Wat een geweldig mooi compliment. Iedereen denkt nu natuurlijk dat een tekening €1000 euro kost.

Maar voor €299 inclusief lijst heb je er al één!

En wacht! Er is meer!

Bestel nu en ontvang een tweede tekening voor €298 !!!

Ik heb al een frisje teveel op merk ik.

Een prachtig nieuw jaar gewenst!

3 likes

Ja dat was een beetje de clickbait-titel. Je m’excuse

1 like

Prach-tig! Ik vind het oprecht een kunststukje en heel veel respect hoe mooi deze is vastgelegd op papier!

Niet alle Rolex dragers zijn playboys hoor. Volgens mij zijn er zeker op HF ook veel liefhebbers bij. De ene Rolex is natuurlijk ook de andere niet.

1 like

Superb :+1:

1 like

Wauw! Wat gaaf gemaakt, zou dit zo aan de muur hangen want dit is kunst! :ok_hand:t2:

1 like