13 uur staren naar een Rolex Daytona. Op papier was ze van mij..Tot vandaag.

Lang, lang geleden, toen je nog verteld werd dat een coronaprik een vrije keuze was, toen je nog een vintage Doxa kon kopen voor een leuke prijs, toen je nog in een T-shirt naar de Appie kon,…

Toen maakte ik de afspraak met @Gnis om zijn Rolex Daytona na te tekenen. We schrijven juni 2021 En daar was een heuse veiling aan voorafgegaan. Hieronder het daarbij horende topic:

Het leuke aan deze afspraak was dat Sing dus echt een geweldige kerel is en vanmiddag mocht ik hem in levende lijve aan de eettafel verwelkomen. We spraken over van alles en uiteindelijk over horloges. We dronken perculatorkoffie en om tien voor drie vroeg ik schoorvoetend of hij een beetje van de Formule 1 is… Je raadt het al, laptop erbij en terwijl we naar de mooiste horloges keken die uit de verschillende watchrolls van Sing rolden hoorden we de 5 herkenbare pieptonen die de start markeerden van een wedstrijd die met koffie en prachtige uurwerken nog leuker werd.

Na een paar inhaalacties van voornamelijk de magistrale Alonso vond ik het wel tijd om Sing zijn tekening te geven. Ik haalde nog wat te drinken en liet hem achter met de tekening. Nu klinkt het nogal eigenpijperig om hier heel lang over een tekening te gaan praten die ik zelf gemaakt heb. Maar ik ga het toch doen.
Weet je waarom? Omdat ik deze tekening zie als een bijzonder leerzame periode in mijn leven.
Om te beginnen mijn vooroordeel over Rolex, ten tweede mijn totale gebrek aan geduld en ten derde dat geven ontvangen is. Altijd. Zijn gezichtsuitdrukking was onbetaalbaar, hij vond het echt mooi. Missie geslaagd!

EVen over het proces… Het begon allemaal in de prille zomer van dit jaar. Ik was herstellende en had dus ook tijd om handen. Een zegen, zo zou later blijken. Ik had een pentekening gemaakt van een Accutron toen ik in een bunker zat omdat ik zowat licht gaf in het donker en die tekening heb ik hier gedeeld.

Toen kwam Accutron zelf met een vraag of ik voor hen ook een tekening kon maken. Toen begon eigenlijk mijn ‘silent’ hobby weer te leven. Ik heb sinds die tekening weer bijna dagelijks het potlood in de hand gehad. En soms de Bic pen waar alles mee begon.

Bij die veiling voor KWF kwamen prachtige biedingen voorbij, boden sommige leden spontaan horloges aan en kwam uiteindelijk Sing met een duizelingwekkend bod van €1000 euro voor een tekening van mij… DUIZEND EURO. Ik wist niet weer ik het had. En op dat moment besloot ik dat dit een tekening ging worden waar alles aan moest kloppen. Na een erg fijn contact met Sing stuurde hij een foto van zijn geliefde Daytona naar me toe… Niet de makkelijkste foto, maar soit, dat mag als je zo’n bod doet…

Ik ben begonnen met de schets om daarna alles stap voor stap in detail te zetten, De donkerste kleuren in zwarte Bic-pen. Want dat contrasteert zo lekker.

B8DC4A25-AD8E-4463-802C-27CE51FDD1A6

Zoals te zien is op bovenstaande foto heb ik speciaal voor deze opdracht een bril moeten aanschaffen. Ik gooi het op mijn radioactieve pil die mijn ogen hebben verziekt maar volgens mijn vrouw ben ik gewoon oud. Ik zag voor die pil ook al slecht in de avond dus ze heeft vermoedelijk gelijk.

Wat ik dus heb gedaan…en dat is dankzij Sing, is letterlijk de TIJD genomen voor deze tekening. En dat was dus in de roos, want ik heb zo enorm genoten van dit project. Toegegeven, ik ben geen Rolex liefhebber, maar dat is dus ook veranderd. Niet dat ik nu ineens een Rolex wil, maar ik had een vooroordeel over de dragers. En dat is weg. Door één man. Dus als iemand nog durft te zeggen dat één man het verschil niet kan maken… Stuff it.

Wat bij het maken van een tekening zo leuk is, althans, dat vind ik, is dat je eerst heel goed moet kijken. echt heeeeel goed moet kijken wat er gebeurd. Hoe hoog ligt een indice… welk licht reflecteert en hoe in de hel krijg je die brush van de dial goed op papier. Uren turen is het neefje van meten is weten.

Hier wat foto’s van het proces en de uiteindelijk tekening. De foto’s zijn niet erg scherp want een stel klojo’s van T-mobile ( i know) hadden mij een nieuw abonnement aangesmeerd maar ‘vergaten’ even te melden dat het toestel pas een halve maand later leverbaar was.

Als laatste vond ik het erg leuk te melden dat Sing voor hij wegging nog even in zijn tas graaide en mij een prachtig horloge cadeau gaf. Het horloge wat @GMTplus1 beschikbaar stelde voor de KWF veiling!

De cirkel is rond. Ik heb een half jaar over deze tekening mogen doen. Hoop dat het terug te zien is.
Voor wie het interesseert. Tekening is gemaakt met een 0.5 HB potlood een zwarte Bic pen. De rode Daytona letters zijn als enige met een rode Bic pen gemaakt. Want dat hoort rood.

HF bedankt voor het kijken en lezen.

CB0AE442-8DA8-4B9C-A7F2-3946D8F3A03A

515 likes

Genoten van jouw verhaal. Mooi ook om het proces te lezen…en wat jij er uit hebt gehaald voor jezelf. :+1: En wat is de tekening prachtig geworden! Mijn complimenten. :ok_hand:

Uiteindelijk het mooiste aan dit hele verhaal is dat jij goed herstellende bent.

10 likes

Knap!

1 like

Wow, gewoon wow. Meer woorden kan ik er niet aan besteden; WOW! :heart_eyes:
En het verhaal erbij? Ook wow … #sprakenloos

:point_up:

3 likes

Geweldig! Mooiste wat ik ooit van Rolex heb gezien :+1:
En wat een bijzonder kado!

5 likes

Oef erg mooi gemaakt! Ik zou bang zijn om het daytona in rood te schrijven en dan uit te schieten!

2 likes

Wow, wat prachtig getekend, wat een talent zeg :ok_hand:t2:

1 like

Holy @#$%^ Wow. Waanzinnig hoe dit is ontstaan :pray:

1 like

Kunst. Om direct op te hangen :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Gewoon BIZAR deze skils van je!!! Ja echt petje af… pracht resultaat :ok_hand:t3:

1 like

Wat een prachtige tekening Brodie. Super om het resultaat te zien van de veiling die zo lekker spontaan tot stand kwam.

Naast het verbluffende resultaat geniet ik nog het meest van jou: super geschreven topics én daarmee ons deelgenoot makend van je herstel, je groei en je grote hart.

3 likes

Grandioos

1 like

Wat zijn de afmetingen van deze tekening?

2 likes

Prachtig gedaan :clap::clap::clap:

1 like

Kevin. Jij bent niet alleen ontzettend vriendelijk en grappig, maar ook een enorm tekentalent!

2 likes

Heel erg mooi gemaakt.Mijn complimenten!

1 like

Magnifiek gedaan, mooi verhaal en bijdrage. :ok_hand:

1 like

Prachtige tekening en verhaal, bedankt voor het delen :+1:t2:

1 like

Prachtig @Brodie. Werkelijk prachtig.

1 like

Mooi verhaal, en nog mooier resultaat.

1 like