Enige uitleg is denk ik wel gewenst.
Ik had schildklierkanker. De schildklier is verwijderd maar om zeker te zijn dat er geen weefsel meer is waar zich kanker in kan ontwikkelen, kreeg ik een radioactieve jodiumtherapie. Dat klinkt op zich bijna gezellig, maar het is verre van dat.
Kort door de bocht, je krijgt een capsule met radioactieve jodium in je mik geduwd en dan moet je in een afgesloten kamer wachten tot je
wettelijk toegestane hoeveelheden straling afgeeft. Dan mag je weg. Er mag niemand bij je, en je eten wordt via een sluis in je kamer gebracht, maar pas nadat je in de badkamer bent gaan staan met de deur dicht.
Ik hou het hierbij, maar het is de opzet naar een aantal dagen in afzondering waarbij je 2 keuzes hebt:
-
depressief worden terwijl je liters water zuipt om maar zo snel mogelijk al die zooi uit je lijf te wateren.
-
de tijd nemen om iets te maken waar je volledige focus voor nodig hebt.
Ik heb voor het laatste gekozen.
Mijn laatste aanwinst was een Accutron Spaceview die ik van @jurgen2 overnam.
Een grail voor mij en ik heb deze dan ook gedragen in de quarantainetijd.
Ook had ik mijn tekenblok meegenomen…
Ik had me voorgenomen gewoon te beginnen. Met alleen een Bic pen en wat rustige muziek begon de dubbelzinnige therapie. Enerzijds in mijn hals, anderzijds op het papier.
Ik heb dus een Accutron gemaakt. Er klopt van alles niet aan, voornamelijk omdat mijn ogen door de druk van de therapie niet supergoed werkten. Zeker niet in de avond.
Hierbij de plaatjes:
Een linkje naar de ‘making of’. Want je moet niet alles geloven wat je op het HF leest.
( @moderators weet niet of dit mag volgens de regels?) anders haal ik het gelijk weg.