Hoe ik in radioactieve toestand een Accutron spaceview maakte met een Bic pen

Enige uitleg is denk ik wel gewenst.

Ik had schildklierkanker. De schildklier is verwijderd maar om zeker te zijn dat er geen weefsel meer is waar zich kanker in kan ontwikkelen, kreeg ik een radioactieve jodiumtherapie. Dat klinkt op zich bijna gezellig, maar het is verre van dat.

Kort door de bocht, je krijgt een capsule met radioactieve jodium in je mik geduwd en dan moet je in een afgesloten kamer wachten tot je
wettelijk toegestane hoeveelheden straling afgeeft. Dan mag je weg. Er mag niemand bij je, en je eten wordt via een sluis in je kamer gebracht, maar pas nadat je in de badkamer bent gaan staan met de deur dicht.

Ik hou het hierbij, maar het is de opzet naar een aantal dagen in afzondering waarbij je 2 keuzes hebt:

• depressief worden terwijl je liters water zuipt om maar zo snel mogelijk al die zooi uit je lijf te wateren.

• de tijd nemen om iets te maken waar je volledige focus voor nodig hebt.

Ik heb voor het laatste gekozen.

Mijn laatste aanwinst was een Accutron Spaceview die ik van @jurgen2 overnam.
Een grail voor mij en ik heb deze dan ook gedragen in de quarantainetijd.

Ook had ik mijn tekenblok meegenomen…

Ik had me voorgenomen gewoon te beginnen. Met alleen een Bic pen en wat rustige muziek begon de dubbelzinnige therapie. Enerzijds in mijn hals, anderzijds op het papier.

Ik heb dus een Accutron gemaakt. Er klopt van alles niet aan, voornamelijk omdat mijn ogen door de druk van de therapie niet supergoed werkten. Zeker niet in de avond.

Hierbij de plaatjes:

Een linkje naar de ‘making of’. Want je moet niet alles geloven wat je op het HF leest.

( @moderators weet niet of dit mag volgens de regels?) anders haal ik het gelijk weg.

364 likes

Wow, ik maak slechtere foto’s dan dat :bowing_man:

Hopelijk is je therapie goed verlopen en komt die rotzooi niet meer terug :four_leaf_clover:

18 likes

Heftig allemaal, maar wel een mooie tekening👌
Heel veel beterschap en herstel

3 likes

Fantastisch stuk werk! En beterschap natuurlijk!

2 likes

Mooi dat dat ook een hulp is!!
:muscle:t3::muscle:t3::muscle:t3:

1 like

Prachtig @Brodie, zowel het horloge, de tekening als je instelling. Hulde daarvoor en beterschap!

1 like

Wow, wat heftig!

Wat ontzettend mooi dat je iets prachtigs “schept” in deze situatie.

Ik wens je alle kracht en succes toe in je herstel. Dat het maar mag resulteren in de best mogelijke uitkomst!

1 like

Goed plan om verveling tegen te gaan en het resultaat is mooi. Beterschap natuurlijk!

1 like

Respect!

1 like

Heftig verhaal. Toffe tekening :ok_hand:t2::+1:t2:

1 like

Erg goed gelukt! En hopelijk geldt dat ook voor de therapie :muscle:

1 like

Mooi gemaakt zeg. Mooi dat je de juiste motivatie hebt weten te vinden. Bij de pakken neer zitten is makkelijker. Heel veel sterkte met je herstel. Probeer die positiviteit vast te houden, het maakt het verschil dat je zo hard nodig hebt :muscle:t3:

1 like

Wauw…….

Ik kan eigenlijk niets anders zeggen. Wat een verhaal en dat lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken. Wel mooi dat je dit wilt delen. Tekening is helemaal niets mis mee, het is namelijk niet alleen een tekening, maar een tekening met een echt verhaal. Ik vind het in ieder geval heel bijzonder en ik heb respect dat je dit op deze manier deelt!

Heel veel beterschap en een opper-gezonde toekomst gewenst. En geef de tekening een speciaal plaatsje!

4 likes

Prachtig man! Hopelijk komt alles goed

1 like

Kunstwerkje hoor! Een voorspoedig herstel gewenst :muscle:

1 like

Mooi gedaan!:+1:
Maar vooral beterschap!

1 like

Damn son, die tekeningen zijn behoorlijk goed.

1 like

Heavy verhaal. Mooie tekeningen.

1 like

Wat een prachtige tekening , heel veel sterkte.

1 like

Erg knap, zo in deze omstandigheden ook :ok_hand:
En beterschap met je lichaam :four_leaf_clover:

1 like