Hij is ook zeker mooi!
Ik zie 2 dezelfde klokjes
Dezelfde klokjes of dezelfde plaatjes?
Een Royal Oak vind ik absoluut top. Geen gecompliceerde of opgepompte versie maar de klassieke uitvoering zoals bedoeld is door Genta.
Ik houd het echter (vooralsnog) bij mijn 3 piece collectie!
(Nautilus btw veel mooier dan Aquanaut)
Dat zou dan een Lange 1 zijn en dan kom je bij de oudere modellen uit. En die bredere bezels vind ik minder mooi dan van de nieuwe modellen. En de nieuwere zijn 20k+
Ik werd een beetje getriggerd door de nieuwe Saxonia met maanfase maar die zit weer een tree hoger. Ook erg klassiek natuurlijk maar toch een stuk leuker dan een gewone Saxonia.
@Candide, die heb ik of heb ik gehad.
Het gaat juist om een optie buiten Rolex. Zoals gezegd: gebruikte DD zou kunnen, nieuwe DD 36mm op leer of een Cellini natuurlijk maar dat is weer meteen zeer klassiek.
Wat is het maatje pols trouwens?
Dat zou voor mij alleen een 15202 zijn en die past niet om mān pols.
Damespols⦠Nooit echt gemeten maar ik schat zoān 16cm max.
Mooi, maar saaiā¦
Dan liever een stalen master calender met meteoriet dial voor 10k.
Met dat budget zou ik toch richting een mooie dresser van H.Moser & Cie gaan.
Ingetogen klasse met mooie techniek.
Wel heerlijk toch die 16cm (ikzelf zit met 17,5 ook niet ruim, en ben alles >40 aan het opruimen)ā¦
⦠scheelt een hoop geld.
Okay: mooiste vintage dan (Wel Rolex idd): Milgauss 1019
Er is volgens mij geen causaal verband tussen wat iemand mooi vindt en de prijs. Het is toch ook niet nodig koste van kost een horloge van een bepaalde prijs te kopen. Ga lekker voor iets wat je wel aanspreekt en steek de rest in iets anders.
Is zeker mooi maar zo heel veel Moser & Cie is er niet te koop voor 15k.
Die is absoluut mooi!!!
Een JLC deep sea chrono misschien iets voor je? Mooi dingetje. Hoewel - eerlijk is eerlijk - spat de kwaliteit er niet vanaf zoals bij een Sub of GMT, iets wat je voor 10k eigenlijk wel zou verwachten. Dus hier schiet je niks mee op haha! Toch maar een plaatje dan?
Volgens mij stel ik ook niet dat er een causaal verband is???
Wat me opvalt is dat er meer horloges zijn die een stuk goedkoper zijn waar ik hebberig van wordt dan juist rond deze prijsklasse.
De 42mm variant is te groot en de 40mm boetiek editie met de twee subdials is welliswaar erg mooi maar als je voor 10k een horloge in elkaar knutselt met een duikring en die duikring is niet draaibaar dan sla je naar mijn mening de plank behoorlijk mis.
Er staat bij chrono24 een mooie Moser Endeavour centre seconds te koop, bij van wiiligen in Den Haag, voor net onder de 15K.
Zou dan mijn keus zijn, denk ik.