15k.... en dan?

Ik concludeerde dat uit:

Ik zie een win-win-situatie. Je hoeft maar een kleiner deel van de collectie te verkopen en krijgt toch wat je wil.

2 likes

Ik heb het geld niet, maar ik word eigenlijk ook niet hebberig. Ik zou ook alleen de Snoopy willen bezitten.

Ja, maar die is de helft goedkoper. Zeker een leuk ding maar ‘een tikkie’ overdreven gehypt op dit moment.

1 like

Oh, ik zou erg in m’n nopjes zijn met n royal oak.

1 like

Met vintage heb je veel meer keus! Een mooie 1675 bijvoorbeeld.

En dan nog iets met Valjoux 72.

3 likes

Oh en vintage heeft niet de voorkeur. En al helemaal niet voor 15k.

Daarvoor wordt helaas teveel aan oude meuk gesleuteld en de oplichters zijn altijd een stapje verder dan de kenners. Beetje hetzelfde als met doping.

4 likes

Als die Cellini je aanspreekt moet je het doen.

2 likes

Deze is ook wel apart:
http://www.chrono24.nl/arminstrom/gravity-date-water---100--new---free-shpping--id2873334.htm

En dan heb je geld over om een Van der Klaauw van mij te kopen :grinning:

1 like

Niet onaardig maar het irriteert me dat de wijzers net niet in het midden zitten.

Ik vind ook een schitterend horloge en niemand heeft hem…
Zenith el primero striking tenth
Kost helaas maar de helft van 15k…

3 likes

Is helaas 50mm lug to lug.

Erg mooi maar net te groot voor mijn pols.

Je hebt een 38mm versie met de datum op de 4. Bijna gekocht, maar het 36kbph uurwerk is iets te onderhoudsgevoelig.

Zoals je zelf ook al aangeeft is het ±15k segment een apart geval. Een beetje vergelijkbaar met het ±€2000 segment. Zitten echte parels tussen, maar een hoop is het net niet.

Ik heb daarom mijn budget ook naar om en nabij 20k getrokken, dan openen zich net wat meer deuren. Maar ja, dat is eigenlijk voornamelijk op het gebied van Rolex, en dat is weer zo standaard. Echter, wie zegt dat er wat mis is met standaard?

Je lijkt me geen vent voor geelgoud of roségoud, maar ik denk dat deze toch wel gaaf zouden zijn als je je budget wat oprekt (zeker ook gezien je voorkeur voor aparte wijzerplaten, naar mijn idee). Kan je kiezen om hem op witgouden band te doen, maar op leer zijn ze allebei ook helemaal prima.

dude…

Vertel.

Met die Romeinse cijfers is echt 15k aan wansmaak.

Had er niet bij stilgestaan, maar tjonge wat staan in die prijsgroep een hoop lelijke horloges te koop :sunglasses:

1 like

Ok dan ga ik ook ff plaatjes posten van +/- 15k kostende klokjes.

of
toch stiekum wel gaaf…

Of de enige AP die ik mooi vind

Of
Je doet een Jeroentje
http://blog.grayandsons.com/wp-content/uploads/2015/01/olex-oyster-perpetual-professional-cosmograph-daytona-116515ln-.jpg

Of als je helemaal gek bent van Omega ( stiekum vind ik hem wel erg gaaf… )

Krijg toch wel genoeg leuks gevonden voor dat geld :slight_smile:

2 likes

:heart_eyes:

2 likes

Wat een enorm Luxe probleem zeg :stuck_out_tongue:15k is niet niks

Ik denk dat je in dit segment hetzelfde krijgt als in het +/-2000 segment.
Hier bevind ik me namelijk zelf in, het is onwijs irritant. Je hebt namelijk net niet een Sub, een Speedy, een Seamaster, een explorer II en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Met 15k kom weer je boven deze horloges uit en zoek je de echte knallers die je dan weer net niet haalt omdat die vaak rond de 20k liggen.

Ik zou als ik jou was de 15k opsplitsen in 2 of 3 mooie horloges.
Chrono, duiker en dress misschien een idee?