Recentelijk afscheid moeten nemen van een Speedmaster met 1861 uurwerk. In mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik andere Speedmaster tegen met vergelijkbare uurwerken.
Is het een incident dat zo’n uurwerk kapot gaat of is het een onbetrouwbaar uurwerk en alleen handige commercie van Omega wat kwaliteit betreft?
heb je afscheid moeten nemen vanwege een kapot uurwerk, was reparatie, vervanging geen optie? wat is de oorzaak van een eventueel defect, ben je stratenmaker of kickbokser die graag een horloge om houdt?
zoveel vragen…
Eh…is een Lemania uurwerk van oorsrpong en is één van de beste uurwerken die je kunt kopen. Ben toch echt zéér benieuwd waarom je er afscheid van hebt moeten nemen?
Had het nog niet meer gekost als het uurwerkgerelateerd was met het flatrate tarief bij de fabriek.
De Tokyo is nu 6/7 jaar oud dus binnen 3 jaar ben je aan de beurt voor 'n 1000 euro service. Het bijleggen voor deze plus service in de nabije toekomst met wat je terug hebt gekregen voor de kapotte 1861 is dan leergeld.
Ik denk dat je beter naar een ander merk kan gaan kijken. Of een nieuwer type uurwerk zoals die coaxiale uurwerken. Het blijft anders toch knagen, heb ik het idee.