Hoe betrouwbaar is het 1861 uurwerk van Omega?

Recentelijk afscheid moeten nemen van een Speedmaster met 1861 uurwerk. In mijn zoektocht naar een vervanger kwam ik andere Speedmaster tegen met vergelijkbare uurwerken.

Is het een incident dat zo’n uurwerk kapot gaat of is het een onbetrouwbaar uurwerk en alleen handige commercie van Omega wat kwaliteit betreft?

Is het al vrijdag? :popcorn:

8 likes

@YY77 kassa 4 alstublieft

Is een incident.

1 like

heb je afscheid moeten nemen vanwege een kapot uurwerk, was reparatie, vervanging geen optie? wat is de oorzaak van een eventueel defect, ben je stratenmaker of kickbokser die graag een horloge om houdt?
zoveel vragen…

2 likes

Er was 'n eerder draadje van TS waar dat antwoord nooit kwam, de 1000 euro servicekosten was het onoverkomelijke probleem.

4 likes

Dank. Gevalletje domme pech dus …:thinking:

Eh…is een Lemania uurwerk van oorsrpong en is één van de beste uurwerken die je kunt kopen. Ben toch echt zéér benieuwd waarom je er afscheid van hebt moeten nemen?

2 likes

Deze nu op het oog, maar heeft ook blijkbaar hetzelfde uurwerk. Dat schrikt dan enigszins af.

Mijn gedachte was de veerton in het nu verwijderde draadje, waarbij ik aangaf dat die standaard vervangen wordt bij service dus was oplosbaar.

2 likes

Was ook het vertrekpunt inderdaad na oppervlakkig onderzoek. Bleek echter veel meer loos te zitten zijn.

Had het nog niet meer gekost als het uurwerkgerelateerd was met het flatrate tarief bij de fabriek.

De Tokyo is nu 6/7 jaar oud dus binnen 3 jaar ben je aan de beurt voor 'n 1000 euro service. Het bijleggen voor deze plus service in de nabije toekomst met wat je terug hebt gekregen voor de kapotte 1861 is dan leergeld.

2 likes

Ook dit horloge heeft hetzelfde uurwerk. Is het uurwerk van de Seamaster meer betrouwbaar?

Ik denk dat je beter naar een ander merk kan gaan kijken. Of een nieuwer type uurwerk zoals die coaxiale uurwerken. Het blijft anders toch knagen, heb ik het idee.

1 like

cosmonaut wearing a Speedy Pro for ISS EVA from August, 2014, courtesy NASA

Ja man, troep.

2 likes

Ha, ha, commercie waarlijk. Geen idee welk uurwerk dit betrof.

Precies! Trap er niet in. Koop maar een Seikootje of zo :+1:

2 likes

Ja. Allemaal nep.

1 like

Kan wat hebben…altijd goed.
:point_down:t3::grimacing:

1 like

Ja, dank voor de tip, wellicht het overwegen waard. Gelukkig is er variatie genoeg.