1ste horloge zoektocht <€4500

Hallo heren / dames
Ik ben van plan om mijn 1ste horloge te kopen.
Mijn budget is +/- 4000 ( mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe )

Mijn wensen liggen ver uit elkaar.
Ben zelf niet breed in postuur dus ik hou niet van hele grote horloges met grote grove cijfers.

Ook vind ik het belangrijk om een goed merk te kopen zoals Omega, Tag Heuer, breitling, longines.

Ik zou de horloge graag dagelijks willen dragen. dus niet voor speciale gelegenheden ( anders komen ze niet tot hun recht )

Wat ik erg mooi vind is bijvoorbeeld de Tag Heuer Carrera Calibre 5 blue +/- €2500 ( lekker simpel )

Wat ik ook erg mooi vind is natuurlijk het icoon onder de horloges, de Omega Speedmaster Professional hesalite ( moonwatch ) +/- €4500 ( droom horloge maar nog niet gezien / gepast )

De sapphire vind ik persoonlijk ook erg mooi ( maar het melkrandje staat mij tegen ) en aangezien de horloge een erg mooi verhaal met zich mee brengt is het niet DE echte originele moonwatch.
Zoals boven aangegeven hoop ik niet dat deze horloge te robuust is. ( zaterdag ga ik ze passen )

Als jullie tips hebben voor mij? dan zijn deze altijd welkom.
En als ik nog meer informatie in de tekst moet zetten dan doe ik dat ook graag.

Helaas zijn mijn aantal reacties beperkt omdat ik nieuw ben,
ik moet helaas wachten voordat ik weer kan reageren :frowning:

6 likes

Heb je al eens bij Grand Seiko gekeken?

3 likes

Mooi, topic kan op slot.

:smile:

Bb58

9 likes

Hallo Sjoerd, bedankt voor je reactie.
Ik heb eigenlijk helemaal niet bij Seiko gekeken.
misschien toch maar even doen dan.
bedankt voor de tip.

Durf kritisch te zijn en heb geen haast met iets uitzoeken. Het loont doorgaans om even de tijd te nemen, loop eens door topics als “Wat draag je vandaag” heen en kijk wat je bevalt. Er zijn enorm veel verschillende merken en soorten horloges, soms moet je jezelf open stellen om iets tegen te komen waarvan je niet wist dat het bestond.

Zie hier link naar het topic Wat dragen we vandaag deel XXI

3 likes

Was het maar zo makkelijk haha,
Ik ben er zeker nog niet uit welke ik het mooist vind en welke er allemaal zijn.

Voor mij is het belangrijk om goed te oriënteren. voordat ik iets koop.

Ze zijn namelijk sneller uitgegeven dan verdient…

2 likes

Seiko fanboys incoming in 3…2…1

2 likes

Ja. Deze :point_down:

Bij de grijze handel kopen voor véééééél minder.

Zoek maar even hier op het forum.

4 likes

Ik was er al


https://www.grand-seiko.com/nl-en/collections/sbgr257g

6 likes

Ik hield me in maar nu ik je dit zie zeggen toch een kleine comment.
TW steel en Seiko zo bij elkaar noemen kreeg ik wel even een kronkel van ja😂

2 likes

Hij blijft prachtig ja!

Zaterdag ga ik er naar kijken.

Ben heel benieuwd!

Ik post mijn ervaring hier online. ( tenminste als mensen dat leuk vinden ) ben nieuw hier.

2 likes

Mijn excuses, nieuw hier zoals ik al heb gezegd haha.

Ik heb mijn tekst aangepast.

1 like

Breitling soh 42; tudor BB … iets in die richting :blush:

In eerste instantie een paar zaken binnenstappen en heel veel passen, neem je tijd hiervoor. Persoonlijk vind ik een Breitling Premier heel mooi.

Wellicht heel wat anders maar ook erg fraai:


@Fate_Amenable_To_Change kan je er meer over vertellen :wink:

1 like

Een prachtige IWC Portugieser Chrono occasion koop je ook voor rond de 4K. Een naam met faam en het horloge betreft een echte klassieker! Zou zeker deze ook meenemen in de afweging. Succes!!!

1 like

Ik heb de Tag Heuer calibre 5 gehad.
Fijn horloge, de stalenband voelt solide aan en sluit mooi aan de kasten ligt lekker om de pols.
Ik was er wel snel op uitgekeken. Dat dan weer wel.
Hier een linkje waar je de Calibre 5 in een aantal foto’s kan zien.

1 like

Niet om je te ontmoedigen, want het is inderdaad een mooie klok, maar aangezien het je eerste ‘dure’ horloge is zou ik wel rekening houden met de servicekosten. Een Speedmaster heeft best een dure service, als je deze via omega zelf doet, en kost €750. Ik keek voor mijn eerste ook af en toe naar de Speedmaster maar heb toen mede door het dure onderhoud toch voor wat anders gekozen…

Hoeft niet joh, hier moeten mensen m.i. tegenkunnen hoor :smiley: succes met de zoektocht. Met jouw budget moet een mooi horloge niet lang meer duren! Ik zou gaan voor een jong gebruikte 34mm/ 36mm Rolex OP met groene wijzerplaat.

Misschien iets te eenvoudig kwa stijl, gezien je smaak mbt de wat ‘drukkere’ moonwatch of Carrera, maar wel echt een stijlvolle allrounder, stoere look door de oysterband, echt een classic timepiece die over 30 jaar nog steeds ‘kan’.

6 likes

die waren er al na 1 minuut.

3 likes